RSS

Щом си на 28, значи не ставаш…

14 май

Преди известно време, Fiore ми прати едно линкче към обява за работа за позицията „Маркетинг специалист за град София и за град Пловдив“ във фирма СофКао ЕООД (клик).

Изискванията са стандартни
– Средно или Висше образование в областта на маркетинг, икономика, търговия;
– Опит на подобна длъжност – предимство;
– Добри презентационни способности;
– Усет в работата с клиенти и умения за водене на преговори;
– Представителен външен вид;
– Шофьорска книжка;
– Нюх към пазара и креативен подход.

Но има един съвсем малък проблем. Точка едно:
– Възраст до 28 години;
0_o!!! WoooT>?!

Да отворим уикипедия примерно, и да видим какво пише срещу полето дискриминация… най-вече възрастова дискриминация.

Възрастовата дискриминация („ейджизъм“) представлява установяване неравноправно третиране на индивидите на базата на тяхната възраст. Макар теоретично терминът да може да се отнесе към всяка възрастова група, възрастовата дискриминация обикновено приема две форми: дискриминация срещу младежи и срещу възрастни лица.

Мили хорица от СофКао, на това ваЩо МУ СЕ ВИКА ДИСКРИМИНАЦИЯ!

Само ми е интересно, защо точно 28 г.? Като ще дискриминирате, да бяха почнали примерно от… 29 (да звучи по търговско), или 27, или 25. Защо точно 28? Или има някакво изследване, че след 28 години хората имат проблеми със сладкото, и съответно ще имат проблеми да работят в компания която се занимава с производство на захарни и шоколадови изделия?

Другия вариант е просто хората над 28 години да не стават за нищо, което означава че ми остават само още 3 и край! Добре дошли в Европа дет се вика…

Ако имате желание, можете да гласувате за този пост в svejo.net \благодаря\.

PS: Отдавна не бях писал нищо на социална тематика…

 
23 коментара

Публикувано от на 14 май, 2010 в Bg Style, Плюнка

 

Етикети: , , , , ,

23 отговора на “Щом си на 28, значи не ставаш…

  1. humanity

    14 май, 2010 at 20:30

    28 Days Later… Nuff said 😀

    Харесвам

     
  2. Деси

    14 май, 2010 at 22:54

    Да, ама не е достатъчно само да напишеш един постинг като видиш нещо такова, а да сезираш съответния орган. Иначе само си чешем езиците по блоговете.

    Харесвам

     
    • Strangera

      15 май, 2010 at 1:16

      Ако искаш мога да им заложа и бомба пред офиса, да не изглежда че бездействам. 😀
      Благодаря за съвета, но който е трябвало вече би трябвало да е сезирал когото трябва. 😉

      Харесвам

       
  3. Spaskich

    14 май, 2010 at 23:06

    Специално за тази длъжност смятам, че хората над 28 биха били дори по-подходящи. Нали са казали: „Опит на подобна длъжност“, ахората с годините натрупват опит.

    Харесвам

     
    • Strangera

      15 май, 2010 at 1:18

      Не само че са казали „опит на подобна длъжност“ ами до колкото разбирам, искат „над 5 години опит“.

      Харесвам

       
  4. Георги Минчев

    14 май, 2010 at 23:14

    Пълни глупости…не знам какво ви прихвана с тая мания да оправяте света из блогове и Фейсбук. В голяма част все с наказващо тъпи „каузи“. Като истеричните майки и безработните еколози, които ни късаха нервите с ГМО протестите. А никой от тях не се сети да иска повишаване контрола над храните – без 20 годишно месо, без внос на заразени домати и др. безвкусен турски зарзават.

    Ако това е възрастова дискриминация…режа си и двете глави.
    По-същата логика „над 18“ принизява умствените/физическите възможности на човек ли? Ми НЕ. Просто в модерните общества е прието трудовият стаж на една личност да започне НАД тази възраст. /не броя разни изключения/усложнения/експоатация на детски труди др. особености/

    По-същата логика и работодателят има право да си избере горната възрастова граница на служителя. Секретарка до 25. Детегледачка до 40 примерно. Охрана до 55. Охрана на 85 години с право на носене на оръжие…ъъъъъъъъъъ!!!

    Как ти звучи – „търся шофьор, без възрастови ограничения“ и накрая те вози 90 годишен дементен служител, който с мъка сменя скоростите и не вижда над 4 метра?

    Много ще ми е интересна социалната ти тематика тогава.

    Да се иска определена възраст, професионални умения, образователен ценз, стаж…искаш да ме убедиш, че подобни критерии са дискриминация…ъъъъъъъъ х2.

    Харесвам

     
    • Strangera

      15 май, 2010 at 1:14

      Очевидно не разбираш термина дискриминация, така че хайде още веднъж:
      Възрастовата дискриминация представлява установяване неравноправно третиране на индивидите на базата на тяхната възраст.

      Да се искат професионални умения, образователен цензи, стаж… е едно. Да кажеш на нормален 28 годишен човек, че не може да работи като маркетинг специалист защото е „стар“ е дискриминация.

      А ако ще си даваме примерчета – оправи си възрастовите критерий. 90 годишният трябва да е пенсионер, там правилата и критериите вече са други. Както и при до 18 годишните за който закона ясно е определил какво могат и не могат да правят.

      Харесвам

       
    • Spaskich

      17 май, 2010 at 11:53

      Георги Минчев, явно не си разбрал за какво става въпрос. Първо, никой не е тръгнал да оправя света в блога, човекът просто изразява недоволството си от тази обява.
      Второ, не става върпрос за 90-годишни шофьори и прочее. Става въпрос, че това, да се каже на 30-годишен мъж, че е негоден за работа, е просто абсурдно. Какво, ако си на 30-31 години, не можеш да се оправяш със задълженията на един маркетинг специалист, а ако си на 27 – можеш? Поне по мое мнение, за тази работа спокойно трябва да могат да кандидатсват и 35-годишни хора, а дори и по-възрастни.
      И пак ти казвам – никой не иска да оправя света, просто човекът е изразил недоволството си.

      Харесвам

       
  5. eldred

    15 май, 2010 at 1:13

    Съгласен съм с Георги Минчев. Да се говори за дискриминация е повече от смешно. Всяка фирма има право да поставя каквито си иска критерии за наемане на служители. Щом са казали до 28 години значи имат нещо предвид. Вярно че за тази длъжност и като се има предвид, че опитът е предимство до 28 години изглежда малко странно като условие. Но от това могат да загубят само и единствено те, като си отрязват част от добрите кандидати. Но да ми говорите за дискриминация, сезиране на не-знам-си-какви-органи и подобни щуротии е нелепо.

    Харесвам

     
  6. achkar

    15 май, 2010 at 1:57

    Дискриминация е. Осъдиха Шоуто на Слави, че за единия конкурс имаха ограничение до 30-40 години.

    Харесвам

     
    • eldred

      15 май, 2010 at 2:37

      Не са го осъдили, а е глобен от комисията за защита от дискриминация. Много ми е любопитно какво точно си мислят, че постигат всички тези борци за „права“. Дори и фирма СофКао да бъде глобена, какво ще се промени. Просто в бъдеще няма да слагат изискването за възраст в обявите си, а една купчина CV-та ще политат към кошчето заради което и фирмата и кандидатите само ще загубят излишно време, а една купчина чиновници и бюрократи ще си имат оправдание за безкрайно раздутата ни администрация, чийто заплати естествено плащаме ние.

      Харесвам

       
  7. Коректорката

    15 май, 2010 at 11:05

    Мненията на всички, които твърдят, че това НЕ Е дискриминация единствено показват колко сме далеч (по манталитет и времево) от белия свят. Както и колко убедено закостенелите мозъци приемат балканската си дървена философия за прагматично и разумно мислене. И как с това множество от ограничени коне-с-капаци още дълго ще сме анти-общество.
    В по-тесен смисъл си личи, че въпросните явно не са минали преклонната възраст от 28, нямат семейства и деца или с една дума – мнооого са далеч от реалностите на живота.

    Харесвам

     
  8. Георги Минчев

    15 май, 2010 at 13:07

    Коректорката…явно си от онова течение българи, които така милеят за този велик, бял западен, европейски, морален свят…че както се намърдат в него, с много срам си признават, че са българи – балканец с дървена философия. Явно второ качество човек, защото бил мислил разумно и прагматично. /ъъъъъъъъ/
    А като се приберат в България все пак,не си признават, че в белия западен свят /тъй прекрасен/…ми са били бели роби.

    Ако си мислиш, че в Европа, САЩ няма възрастови ограничения от подобен тип, значи наистина не си се сблъсквала с лицемерието, което е в тези общества.
    Като си минала 28 години, защо не осъдиш Мтел за тяхната карта Loop, че е само за хора до 25г? Хайде, покажи ни гражданско общество в действия…барем и ние да попием от реалностите на живота.

    Човек, може да бъде с достойнство и на 25 и на 45. Не точната възраст има значение, а себеоценката.

    ПС. Радвам се, че Трифонов е бил глобен. Все пак става въпрос за сценарист, а не за певица или балерина. В случая тези 35 години са без всякаква логика.

    А Марто…по твоята „дискриминационна теория“ изкопирана от Гугъл, организирай протест от поне 500 жени, за това, че Синода ги дискриминира. Не им позволява да стават „свещенички“. Ет ти социална кауза.
    И пенсионерите в България работят, ако и да са на 80 години. Огледай се за Бога и недей да ги дискриминираш. Какво като са в надпенсионна възраст? Бедността не пита.

    Харесвам

     
    • Spaskich

      17 май, 2010 at 12:06

      Интересно ми е колко много се отклонявате от темата. Четете през ред и после виката „Кат’ си толкова голям, осъди ги!“. Е, извинявайте, ама откъде ви дойде това наум? Някой да е казал, че ще съди? Не. Наистина, не е правилно това да се нарича „възрастова дискриминация“, но не в това е работата. Всички така силно защитаваме свободата на словото, а когато някой изрази мнението си и напише в ЛИЧНИЯ СИ БЛОГ, че според него тези мерки са абсурдни, тогава всички скачаме срещу него. А хората, които също са се изказали чрез системата за коментари… ами, тях ги обвиняваме, че не са истински българи, че в Европа, САЩ и други страни по света се срамуват да си кажат откъде са. Може и така да е, но може и да не е!

      Харесвам

       
  9. Eneya

    15 май, 2010 at 14:13

    Европа-та си има други кусури и проблеми, вярно е.

    Да видим дали ситуацията е дискриминационна. Висше образование в специалността, приемаме, че потенциалният служител е започнал висше на 18 (никакви замотавания, неуспешни кандидатствания или промени на специалността не са позволени), на 22 е завършил споменатото висше (иска ли се магистратура, да приемем, че не). След като си на 22 и намериш работа по специалността веднага, 27 годишната възраст е „пет години опит“. Колко 27 годишни търсещи си работа висшити, специалисти, с пет години опит преди това познавате вие?
    Ограничението е абсурдно, защото, за да го прескочиш или трябва да си започнал работа на подобна позиция преди да завършиш (което поне според мен би било проблем колко точно труд е бил вложен в това висше, особено в такава специалност).

    Има разлика да се иска работещите да са над 18, защото според законите на републиката ни, тогава се водиш пълнолетен и имаш съответно разни права и задължения. Изискването да сложиш на дадена позиция човек, който не е над 28 няма логична обосновка.
    Г.М. греши, когато твърди, че работодателите могат да сложат каквито искат изисквания, защото техните изисквания могат да се ограничат само до неща, които биха влияли пряко на работоспособността на споменатият служител.

    А аз честно казано не разбирам как един 28 годишен + човек би бил по-неработоспособен от един 27 такъв например. Така че би ми било Г.М. да ми разясни… че и на другите тук, които не схващаме целта на упражнението.

    Харесвам

     
  10. Георги Минчев

    15 май, 2010 at 16:43

    Ения, къде само видя, че се иска 5/10/15 години опит? Кажи ми, защото аз не видях. Има „опит на подобна длъжност“ и то не задължителен, а ПРЕДИМСТВО. Какви абсурди ти се привиждат в случая? Или ти е за троленето само? Нападни Синода, защити фемини свещеничките.
    Това, че има хора с по 2 висши, а работят като хамали, или това, че искат трудов стаж, който технически просто не е възможно да имаш като години…тези проблеми са безкрайно явни и комплексни. Но скоро няма да се променят.
    Като не схващаш целта на упражнението, що не се обадиш във въпросната фирма и не попиташ? Вярвам ще ти кажат, че при положение, че те дават заплатата и условията за труд…могат да си назначат/уволнят когото искат. Но все пак се обади. Аз нямам намерение да обяснявам подобни блогърски истерии, тип „не на ГМО“. Решението не е мое, че да си позволиш да изискваш обяснение. Капиш?

    Вие просто превърнахте „критерии“ в синоним на „дискриминация“. И сами се самонавивате /заглавието на поста е показателно/, че над определена възраст, в случая 28, си някакво извънземно, поставайки удобно всичко под общ знаменател.

    Възрастовите критерии са нещо нормално. Из цял свят. Защо тук е 28 години, иначе нормална трудоспособна възраст…в обявата са посочени контакти.

    Харесвам

     
    • Strangera

      15 май, 2010 at 16:52

      Тип заетост: Пълен работен ден
      Ниво: Експертен персонал, Старши-експерт (над 5 години)

      Харесвам

       
  11. eldred

    15 май, 2010 at 20:17

    @Eneya,
    не си привела нито един аргумент, защо това е дискриминация. Единственото което обясняваш е, че изискванията били абсурдни, почти невъзможни за прескачане и т.н. И какво от това? Теб какво те бърка, че някаква фирма сложила абсурдни изисквания в обявата си? Никой не е ощетен, ничии права не са нарушени. Не разбирам и откъде реши, че изискванията на работодателите трябва да се ограничават само до неща, които биха влияли пряко на работоспособността на служителя. Още по-малко пък разбирам кой ще решава кога работодателят е поставил правилните изисквания и кога не.

    Харесвам

     
  12. Eneya

    16 май, 2010 at 1:41

    Защото абсурдните изисквания СА форма на дискриминация.
    Някой по-горе си направи труда да цитира закона, при положение, че беше игнориран, каква би била ползата да го повтарям?

    Харесвам

     
  13. Strangera

    17 май, 2010 at 9:55

    ShadowmarN ми прати още една тема за размисъл, която публикувам директно в коментарите.

    Здрасти!
    Вчера си вървя по улицата, обръщам се настрани и какво да видя- ей това дето е на снимката. Веднага се сетих за твоя пост и за възрастовата дискриминация.

    Интересен е въпроса- Защо точно пенсионери?
    Дали защото вече получават пенсия и биха се радвали на всякакво допълнително, макар и малко, заплащане?
    Или просто охраната трябва да се състои от стари хора, които дори и да загинат на работното място, на никой няма да му пука за тях?
    Може да прозвучи странно, но в моя град навсякъде охранителите са пенсионери. А включително и охраната на една или две банки. Кой знае някой ден какво може да им се случи.

    Както и да е- според шибаната табела, ако не си пенсионер- не можеш да охраняваш…

    Пълен BS

    Поздрави,
    Митко
    ShadowmarN

    Харесвам

     
  14. Anon

    17 май, 2010 at 12:01

    А може би компанията търси млади хора които да започнат кариерата си при тях с възможност за развиване, а не някой, който ще се пенсионира след 5 години. Изцяло в правото на компаниите е да си избират колко годишни хора искат да наемат.

    Харесвам

     

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

 
%d блогъра харесват това: