Реклами
RSS

„Професионалистите“ от България Здраве!

07 ное.

Както сигурно знаете, това е блог, в който се пише основно и преобладаващо за компютърни игри. От време на време, обаче, се натъквам на някакви фрапиращо малоумни неща, които нямат общо с гейминга но някак си се чувствам длъжен да ги споделя.

Е, днес ще си говорим точно за едно такова нещо, което най-общо казано мога да обобщя с „българска простотия“.
Компанията, в която работя има имаше сключен двугодишен договор за допълнително здравно осигуряване с Здравно осигурителна компания България здраве. Идеята е проста – компанията ни налива едни пари на България Здраве, в замяна на което всеки един от нас (служителите) ползва определени здравни услуги. Най-общо казано – когато някой от нас има някакви здравословни проблеми, вместо да се разправя с лични лекари и висене по поликлиники, се обажда на централата им, казва какво му е и получава час при съответния специалист. Като изключим някои откровени малоумия, с които съм се сблъсквал покрай комуникацията си с тях (особено със задължителните годишни прегледи), впечатленията ми от тях са… поносими. Защото каквото и да си говорим, друго си е да не трябва да висиш и пред кабинета на личния ти лекар. 😉

Та договорът ни е сключен на 25.04.2010 г., а ето какво се случи година и половина по-късно:

Уважаема госпожо „еди коя си“,

Зок България Здраве АД има сключен двугодишен договор с групата на „еди кой си“, считано от 25.04.2011 г. със съдействието на „еди кой си“.

Поради лошото развитие на риска в групата през първата година се предприеха някой мерки за подобряване на създалата се ситуаци. След анализ на състоянието на договорите през 4-те месеца на втората година се оказва, че щетимостта не намалява и развитието на риска в групата е над 100%.
Във връзка с това ЗОК България Здраве АД предлага на вниманието на обслюжващия Брокер „Еди кой си“ с едномесечно предизвестие да прекрати договорите на: „еди кой си“, считано от 25.10.2011 г.

При желание от страна на Вашия клиент да запази социалните си придобивки в ЗОК България Здраве АД месечната премия за остатъчния период по пакет „Извънболнична медицинска помощ“ ще се завиши на „еди колко си“.

Съвсем „професионално“ и без излишни обяснения България Здраве прекратиха договора си с нас. Освен нашата компания жертва на „бизнес модела“ им са станали още няколко сравнително големи компании (за справка, осигурените лица при нас бяха около 200). В общи линии наблюдаваме интересният феномен – Вие ползвате нашите услуги, съответно сте нерентабилни. 🙂 A.k.a, ми ние не можем да смятаме, затова, ако искате да си запазите „социалните придобивки“, плащайте повече, иначе сбогом.
Смятайте за какъв „професионализъм“ става въпрос тук. Просто респект пред управленческия гений на господин Пламен Минков (неговият подпис седи под писмото) и компанията му, които демонстрират нови нива в сферата на клиентските услуги. #респект

Та, в заключение – ако случайно сте представител на компания, която търси подходящото здравно осигурително дружество за служителите си, не ви препоръчвам България Здраве. Те са „твърде добри“ за Вас.

UPDATE: Поради любезна молба от засегнати институции скана на докомуента е премахнат. 😉

Реклами
 
39 коментара

Публикувано от на 7 ноември, 2011 в Bg Style, Плюнка

 

Етикети: , , ,

39 отговора на “„Професионалистите“ от България Здраве!

  1. Cedar

    7 ноември, 2011 at 15:16

    Има един много подходящ за случая лаф/виц относно Електроснабдяване и ВиК – …и на вас да ви е** майката!…

    Харесвам

     
  2. NitrousX

    7 ноември, 2011 at 16:15

    Не знам какви точно са ви пазарлъците с тази компания и затова мнението ми ще бъде базирано само на „наличният договор“.

    1.Идеята на „частните“ ЗОК(здравно осигурителни каси) е да правят пари(за пръв път са въведени и са най-популярни в US). Тук изненада никаква. Те привличат клиентите си по няколко начина единият от които е директна консултация със специалист, вместо „разправия“ с общопрактикуващ лекър (което далеч НЕ ВИНАГИ е добра идея), включване на допълнителни услуги които не се покриват от НЗОК (националната демек държавната каса), по-обстойни профилактични прегледи (където пак има доста противоречия ама айде) и тн.

    2. Те правят пари най-общо казано по същият начин по който и застрахователните компании – разчитат на това броят на заболелите, да е по-малък от броя на здравите които плащат осигуровки. Това бидейки казано обаче, като се замислим човек доста по-често се разболява отколкото го блъска кола или му гори къщата например т.е. шанса да са в разход е по-голям. Затова тези компании изчисляват този риск базирайки се на няколко основни фактора: работна среда, социално битови навици, генетична предизпозиция. Така например в САЩ, преди да подпишеш договор с подобна компания ти дават един доста подробен въпросник. На основа на него ти се определя и част от това колко плащаш за осигуровка – ако не дай си боже имаш „благоразумието“ да напишеш че си пушач може да плащаш до 50% повече спрямо останалите (имаш по-голям риск за… почти всичко 🙂 ). Допълнително плащат и хората с рискови професии (работещите в химически заводи) и тн.

    3. Ето какво ДОГАТВАМ от конкретното комунике – България здраве вече не печели от вас, или поне не достатъчно за да им е изгодно да ви „запазят“ като клиенти. Това, според договора, се дължи на „не намаляване на щетимостта“, т.е. вие ползвате услугите им със същата интензивност (демек – разходи) но и в същото време „риска е нараснал с 100%“, тоест вие не само не сте намалили потреблението (разхода им) но има и реална опасност той да нарастне. Ето какви са мерките(или поне част от тях) които предприемат частните ЗОК в такъв случай:

    А. Изпращане на доктори – специалисти по хигена (само да упомена че това не е само префърцунена дума за миене на ръце, но и отделна медицинска специалност), които да направят необходимите измервания които могат да включват ПОЧТИ ВСИЧКО за което се сетите, не просто тривиалните „брой пушачи и имали отделно отделение за пушене“, „разстояние от главата до монитора и ергономичност на работното място“ (не се ебавам) и например любимото ми – „размер на прозорците и достъп до слънчева светлина“(при което се измерва ъгълът между горната рамка на прозореца и покрива на отсрещната сграда… АМА СЪВСЕМ НЕ СЕ ЕБАВАМ). Те си казват мнението, дават съответните разпореждания и след определен прериод се връщат да проверят дали се изпълняват. Ако се изплъняват – ОК, ако не се преминава към:

    Б. Презичисляване на таксата за здравеопазнване, съгласно тези нови (или по-скоро „не поправени“) обстоятелства. Тоест ЗОК-а гледа да е на печалба колкото се може повече (duuuh) или поне да покрие евентуални бъдещи загуби. Ако клиента ( демек вие) приемете новите условия – ОК, ако ли не – нищо чудно те да прекратят договора си с вас, с аргумента че не вие не сте изпълнили зададените норми и сте нерентабилни като клиент.

    Гледайки приложеният документ, аз разсъждавам че е станало именно описаното в „Б“. Дали обаче е имало „А“ е друг въпрос, по принцип би трябвало (US моделът) de facto – това е България и само вие и въпросната фирма си знае. Друг е въпросът че за да могат те така спонтанно да прекратят договора си с вас, това значи че подобна клауза е била включена в самото споразумение и вашият шеф/юрист/отговорно лице го е подписал(ОПА!).

    Само да поясня, някой да не остане с погрешно впечатление – В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ ЗАЩИТАВАМ България Здраве, Млякото на Баба или който и да е! Постът ми се базира само на изложения документ и догатки какво евентуално може да е станало… е, и на това, че имам известна представа от здравеопазване. Просот такъв е манталитетът на ПОЧТИ (тази думичка я слагам от куртоазия) ВСИЧКИ ЧАСТНИ ЗОК! Разбирам защо си ядосан, но това че и тази не прави изключение (или де да знам, може и да е по-зле от останалите в БГ) не ме учудва особенно.

    Харесвам

     
    • NitrousX

      7 ноември, 2011 at 16:20

      Извинявам се за многото правописни грешки в този „обемен“ пост( и за този double post) но просто доста бързам и нямах време да редактирам (боже мой написал съм лекар с „ъ“ иде ми да си разбия главата в стената… 😦 )

      Харесвам

       
      • Strangera

        7 ноември, 2011 at 16:27

        Знаеш че тук забележки за правопис не правя. 😀 Хохохо.

        Иначе да, ясно е, че нещата се случват така.
        Аз лично имам проблем с това, че имахме подписан двугодишен договор, който в последствие е бил прекратен понеже… някой не е сметнал правилно. Точка „а“, не знам дали ни се е случвала, останалото е ясно. Просто в моето съзнание не това е начина по който се прави бизнес. Ок ясно е, че целта е да изкарат повече пари, ама като не си си направил сметките е редно да си понесеш последствията, и след като договора изтече да си ги направиш на ново. Вместо това ни се казва \и не само на нас\ – или шъ плащате повече, или gg.

        Някак си, искам в една нормална държава тия неща да ни учудват, не да са практика. 😀

        Харесвам

         
  3. madurko1

    7 ноември, 2011 at 16:28

    failing like a boss – BG style huehuehue

    Харесвам

     
  4. NitrousX

    7 ноември, 2011 at 16:46

    Stranger разбирам те напълно, но и ти се опитай да разбереш че такъв е манталитетът на частните ЗОК НАВСЯКЪДЕ!

    Този примерен модел дето съм го дал е конкретно за САЩ, а ако искаш наистина да разбереш ТАМ КОЛКО СА НАЕ*АНИ нещата бих ти препоръчал просто от любопитство да хвърлиш един поглед на филма Sicko. И пак казвам, че за да могат те така „нагло“ да си прекратят договора, тази клауза я е имало и някой съзнателно го е подписал това споразумение…

    И накрая само да добавя (глей ся ко става – flame war commencing). „Държавната“ здравна система в България, като замисъл ( а донякъде и като изпълнение) и възможност за бърз достъп на пациентите до специалист е по-добра дори от Германската. Отделен е върпосът, че поради малкото пари в нея и изцепките на няколко некадърници, които благодарение на „услужливоста“ на „интелигентинте“, „обективни“ ама изобщо „съвсем не неадекватни“ български „медии“ се раздухаха до такава степен, че народа е зверски озлобен срещу докторите и кадърните специалисти масово се омитат.

    Харесвам

     
  5. lightrush

    7 ноември, 2011 at 18:06

    нитрото е 100% прав!

    Харесвам

     
  6. Strangera

    7 ноември, 2011 at 18:18

    @NitrousX – Няма да навлизам в офотопика за държавната здравна система, понеже там ще стане страшно.

    По темата, въпроса е, това че манталитета е такъв навсякъде, прави ли го ок? И редно ли е да се толерир подобно поведение, понеже всички така правели? Въпроса е реторичен.

    За договора умишлено не коментирам, понеже там колегите трябва да кажата какво е пишело. Това което се опитвам да кажа, е че лично за мен, такъв метод за правене на бизнес е недопустим и най-вече не етичен спрямо потребителите.

    Харесвам

     
  7. Indy

    7 ноември, 2011 at 19:09

    „една нормална държава “ – днес нещо си в добро настроение :))

    Харесвам

     
  8. NitrousX

    7 ноември, 2011 at 20:07

    „По темата, въпроса е, това че манталитета е такъв навсякъде, прави ли го ок? И редно ли е да се толерир подобно поведение, понеже всички така правели?“

    Аз не казвам че е редно, просто исках да ти кажа че в случая не става дума просто за българщина, ами по-принцип си работят по този начин упоменатите компании дори в значително по-развитите страни(е може би не ТОЧНО ПО ТОЗИ, но маниера е сходен).

    „такъв метод за правене на бизнес е недопустим и най-вече не етичен“

    „Не всичко което е етично е законно, и не всичко което е законно е етично“ – Някой Умен

    Харесвам

     
  9. Пламен Желязков (Паганел)

    7 ноември, 2011 at 22:29

    С риск да бъда оплют и освиркан, ако търсите свястна компания в тази насока – аз мога да бъда от полза. Работя за застрахователен брокер и здравното осигуряване, което предлагаме, е чрез голяма интернационална застрахователна компания, която има една тарифа за всички свои клиенти (разбира се за по-големи има някакви отстъпки), но принципно е абсурдно да откаже на специфичен клиент за щетимост.
    Ако не се интересувате – извинявайте за спам-а и може спокойно да изтриете постинга ми.

    Харесвам

     
    • Strangera

      8 ноември, 2011 at 13:49

      Привет, благодаря за предложението. До колкото знам обаче, вече финализираме договор с друга ЗОК. 🙂

      Харесвам

       
  10. Илиян

    9 ноември, 2011 at 13:09

    Марто, може да не го осъзнаваш, но договорите имат и клаузи за прекратяване. В доста от случаите прекратяващата страна дължи неустойки, но се смята за напълно коректно да прекратиш договор и да си понесеш последствията. Във вашия случай не знам какви са условията за прекратяване, но щом България Здраве са си преценили имат пълното право да го направят.

    Харесвам

     
  11. MD...

    9 ноември, 2011 at 13:44

    От около 4/5 години има стабилно лоби за 2-ро задължително здравно/пенсионно осигуряване, естествено към частни компании. И ако сега това е пожелателно и случаят с Марто е по-скоро рядък, не ми се мисли как ще ни щавят, когато в крайна сметка се приеме. Както винаги тая пробита държава първо ще те задължи, чак впоследствие ще симулира законова дейност в твоя защита. Ако след второто здраво, здравно обиране си жив де.

    Харесвам

     
  12. sweet

    16 ноември, 2011 at 16:26

    Напълно подкрепям Илиян! В повечето договори има такава клауза за прекратяване на договора. Нормално е компаниите да си защитават интересите. Има ли компания която да работи на „-„? Ти създаваш фирмата за да е на печалба, а не на загуба :). И от личен опит мога да Ви кажа, че има и други компании, които си прекратяват договорите по тази причина и то по много по неприятен начин:(. Така че ЗОК БЪЛГАРИЯ ЗДРАВЕ е направо страхотна компания и много правилно си прекратява договора. До колкото разбирам Вие сте доволни от обслужването на компанията? Аз имам позната, която е осигурена от ЗОК БЪЛГАРИЯ ЗДРАВЕ и от нейните впечатления, компанията е СУПЕР( екипите са им страхотно дружелюбни и добри специалисти). По добра и коректна реклама от тази няма. Навсякъде ще има някой неразбрал и нечул( това е нормално). Ако си знаеш какво можеш да ползваш и как да го ползваш няма да имаш проблеми! 🙂

    Харесвам

     
  13. Марина Симеонова

    17 ноември, 2011 at 14:42

    Кой сте Вие,г-н Никой?
    Толкова ли Ви е скучен живота,че се чувствате длъжен да споделяте в блог за компютърни игри колко ви е заболяло,че една компания ви е изоставила да се оправяте сами в лабиринта на здравните услуги сам,след като е прекратила договора си с вас поради една или друга причина? Ужас…и сега как ли ще се оправяте да висите“ простовато“ казано от самият Вас в поликлиники и да спорите с личният си лекар или недай си боже нещо по страшно…да си губите времето и късате нервите за толкова важни неща каквото е здравето?.Та чак и документи публикувате-това като похлупак. Какво ни интересува Вашето просташко недоволство за това,че в страна като България в 21 век в Европа са останали все още да работят хора професионалисти и се опитват да достигнат високото ниво на Европейските си братя?
    Аз живея повече от 10 години във Великобритания и мога цял роман да Ви напиша за това „Що е социален пакет и здравно осигуряване било то и доброволно “ в тази страна.Преди да цапате Интернет пространството с“ просташките си малоумни“ заключения за това, защо няма „Безплатен обяд“ от тази компания трябваше да се позаинтересувата как стои въпроса по тази тема в белите страни в днешно време. Или Вие по български решихте да си изплюете злобата и жлъчта за това че, някакви профита от една компания вървят нагоре а Вие, безименен,смотан, мързелив и мноооооого злобен ще останете без внимание.
    Е, г-н Никой, гроздето е кисело, защото е високо…….хехехехее……
    Все пак четейки вашите простотии трябва да Ви кажа,че научих нещо ново от Вас.В България имало една здравна компания от профита, към която ще се обърна и ще я препоръчам на всичките си приятели в тази страна защото антирекламата късогледи и ограничени безименни хора всъщност е реклама…………………!
    Чудя се тези профита що не ви врътнат едно дело за това как се публикуват документи в Интернет пространството уронващи престижа им.Ще ги потърся и ще ги посъветвам за това.
    А за Вас…..нещастни мечтателю за безплатните обяди от времето на соца……..нищо,…нито добро, нито лошо……..просто нищо…хехехехехехехеееее
    Марина Симеонова
    Лондон-Великобритания

    Харесвам

     
    • achkar

      17 ноември, 2011 at 18:25

      Явно толкова много Ви сече пипето, че най-умното нещо, което прочетох във вашия пост бяха безбройните обиди и определения…

      Харесвам

       
    • syndbg

      17 ноември, 2011 at 21:21

      Госпожо/госпожице, разбирам че не сте съгласна с мнението на Марто ( strangera ), но това, което написахте не дава никакви подобаващи аргументи по темата.
      Ако не сложите малко ИСТИНСКИ (няма подчертаване, така че карам с големи букви) аргументи, които всъщност добавят някаква нова информация към темата, то тогава не знам защо се опитвате и да водите този спор?
      Това че просто сумирате написаното от Марто досега и добавяте вашите нападки, не прави коментара ви компетентен по темата.

      А относно „Аз живея повече от 10 години във Великобритания…“. Ако следвам пътя на логиката, Вие почти директно ни казвате, че не живеете в България от много време и нямате почти никакви „преживявания“ с Българската здравноосигурителна система.

      ПП – Не приемайте коментара ми като нападка към Вас, а просто като градивна критика.

      Харесвам

       
  14. Паганел

    17 ноември, 2011 at 18:51

    Еххх, този БГ манталитет. Дали Марина Симеонова е във Великобритания – не знам – но манталитета е чисто български :). Според мен тя най-вероятно е силно свързана със набедената компания и затова и реакцията е такава. Така като чета и на sweet не и е чиста работата. Много хвалебствия – много нещо – за да кажеш, че една компания е супер, мисля, че е нужно да имаш малко повече информация от един доволен клиент 🙂 не казвам че компанията е лоша, ама от това което stranger-a сподели е много далеч от супер 🙂 Както и да е – безсмилено е да се палите. Фактите са, че колегите на stranger няма да имат добро мнение за тази специфична компания, каквото и да е било обслужването досега. Една сериозна компания поне би си изпълнила договора и просто ще откаже да го поднови. А човек, който изсипе толкова обиди – даже не разбирам, защо си хаби времето 🙂

    Харесвам

     
  15. Hater-Commentator

    17 ноември, 2011 at 18:57

    @Марина Симеонова,

    Докато не намериш, кой да те излекува от диагнозата „жестоко страдаща от недоеб“ и най-големите профита в здравеопзаването няма да ти помогнат.
    Но пък едно хубаво нещо има в твоя пост – направи по-щастливи всички, прочели го – че не са толкова нещастни и жалки като теб.

    Харесвам

     

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

 
%d блогъра харесват това: