RSS

NFS: SHIFT – 4:3 vs 16:10…

11 окт.

…a.к.а доброто ми старо 19 инчово CRT срещу 22 инчовият ViewSonic и малко за дискриминацията от страна на EA.

Както предполагам сте разбрали, наскоро се оборудвах с един 120Hz-ов 22 инчов ViewSonic (клик) който замени дългогодишното ми и безсмъртно CRT. Логично оптималната разделителна способност на CRT-то ми беше 1280×1024 (4:3), а широкоекранният ViewSonic бачка най-добре при 1680×1050 (16:10). Оказа се, че тази „малка“ промяна води до доста шокиращи разлики при игра на NFS: SHIFT и е би било редно всички ползващи 4:3 да се дигнат на бунт, и да осъдят EA са сериозна геймърска дискриминация и саботиране на игровият процес. Вижте за какво иде реч.

1280×1024 (4:3):
NFS-shift-4_3

1680×1050 (16:10):
NFS-shift-16_10
Жокер – вижте огледалата!

Предполагам няма нужда да обяснявам, че в „хипер реалистичният симулатор“ NFS: SHIFT нямате опция да „въртите“ главата на шовьора.
Не знам просто. За някой може това да е нормално, но на мен ми се струва, че EA и по-точно Slightly Mad Studios са си спестили малко време, като просто са резнали правоъгълничето на квадратче и са си стиснали ръцете за добре свършената работа. Резултата е, че играенето на NFS: SHIFT при 1280×1024 и вътрешна камера си е пълно мъчение… Да не говорим, че ако сте спрели от огледалата не се вижда нищо. Вярно че 4:3 е умиращ формат, ама бива ли така?

 
22 коментара

Публикувано от на 11 октомври, 2009 в Games, Need For Speed

 

Етикети: , , , , , , ,

22 отговора на “NFS: SHIFT – 4:3 vs 16:10…

  1. blacksnoopy

    11 октомври, 2009 at 20:09

    SHIFT Sucks ;d

    Харесвам

     
  2. ¦•••SHERIFA•••¦

    11 октомври, 2009 at 20:23

    http://twitter.com/s_SHERIFA_s/statuses/4787936553 :|. Това отдавна си е ясно. Колкото по-WIDE резолюция, толкова по…вече виждаш :|.

    Харесвам

     
    • stranger

      11 октомври, 2009 at 20:28

      Е на тия линкове вече говорим за някакви извращения… Тука си говорим за стандартни работи, и… дискриминация 😀

      Харесвам

       
  3. eldred

    11 октомври, 2009 at 20:32

    Добре де, как по точно трябва да го направят при 4:3 според теб?

    Харесвам

     
    • stranger

      11 октомври, 2009 at 20:37

      Ами като за начало могат да направят всичко една идея по-малко за да се събира на „квадратният екран“. В такъв случай от горе и от долу ще останат черни линии – после тези черни линии, могат да бъдат заменени с още интериор – покрив и табло.
      Но в интерес на истината, на мен би ми било достатъчно, ако просто можех да мръдна главата на шофьора (ако си спомням правилно в GRID имаше такава „екстра“) за да виждам по голяма част от огледалото което ми трябва.

      Харесвам

       
      • ¦•••SHERIFA•••¦

        11 октомври, 2009 at 20:42

        В следващото NFS мърдането на глави, в следващото :). И т’ва е достатъчно.

        Виж, ако ще играеш/ем на WCG, то там всички монитори са си еднакви, както и конфигурации, така че спокойно – няма да има „предимства“ откъм виждане за даден от играчите :D.

        Харесвам

         
  4. eldred

    11 октомври, 2009 at 20:49

    За мърдането на главата съм съгласен, ама другия вариант ми се вижда доста абсурден. По добре да са ми резнати огледалата, отколкото да се кьоря в смалените образи и да гледам коленете на шофьора и тавана на колата. 🙂
    Между другото още ли си губиш времето да играеш НФС – тая поредица е мъртва от години. Или може би най-после са направили нещо читаво?

    Харесвам

     
    • stranger

      11 октомври, 2009 at 20:56

      О, играта е доста далече от читава. И тази продължава традицията на последните няколко и е прилично зле.

      Иначе дори на 19 инча е доста трудно да се „кьоравиш в смалени образи“, 😉 а огледалата за съжаление са важно нещо, а не просто някаква визуална екстра. Точно за това мрънкам 😉

      Харесвам

       
  5. Bocko

    11 октомври, 2009 at 21:25

    НЗ,но при мен в Шита имаше опция за въртене на главата на шофьора с NUM овете. Ако не се лъжа бяха Num 4,6;8,2.

    Харесвам

     
    • stranger

      11 октомври, 2009 at 23:21

      Хахаха, ако има ще е голяма греда и един от доводите ми ще отпадне 😀 Ще чекна като го пусна следващият път.

      Харесвам

       
  6. Vasil

    12 октомври, 2009 at 9:47

    След Most Wanted (най-добрата) утепаха сичко.:( Играх и Шита и нема такаа скука.

    Харесвам

     
  7. bLsTn

    12 октомври, 2009 at 20:44

    И на мен в началото ми се стори скучна ама сега все повече ме държи на компютъра.Трябва да и се даде шанс.С нъмовете 2,4,6,8 колкото и неудобно да е се оглеждаш както във DiRT и GRID.Иначе в началото ми беше направило впечатление ,че огледалата не се виждат целите както беше по трейлърите,но назад гледах с „b“,което не е толкова лош вариант.Сега увеличих резолюцията и уж е по-добре.Най-странното е ,че при тея широкоекранните резолюции/които винаги са ми били странни и неудобни/ не ми дава да пусна на цял екран.Стои само в прозорец…В техническо отношение обаче играта е повече от зле – крашове,забивания,бъгове/тревата стърчи на стръкове по асфалта понякога/,бавно зареждане :X И най-странно ми е как когато блъснеш колата отпред цялата й задница подскача нагоре.Няма никва логика в това – предполагам, че пак е бъг или нещо от сорта.

    Харесвам

     
    • stranger

      12 октомври, 2009 at 20:50

      А ефекта на хартиената физика 😀 Блъскаш колата отзад и тя ти се качва на капака и прелита над тебе… Реалистичен симулатор ама другия път 😀

      Харесвам

       
  8. bLsTn

    12 октомври, 2009 at 21:21

    Е като изключим това е почти реалистичен симулатор 😀
    Бях по критичен към играта, когато си спомнях по-прясно GRID,сега взех да го забравям и започна да ми харесва НФС-то.И все пак е на светлинни години от предното…то беше тоталното дъно.Пълна помия.

    Харесвам

     
  9. ipo

    12 октомври, 2009 at 22:10

    На 21 инча я цъкам и съм доволен

    Харесвам

     
  10. Д.

    14 октомври, 2009 at 10:13

    Аз като гледам ти и на двата формата си почти последен така, че няма какво толкова да гледаш в това огледало 🙂

    Харесвам

     
  11. asdeedsa

    16 октомври, 2009 at 22:41

    Без да се опитвам да защитавам ЕА: ама 1280х1024 е 5:4 (1280х960 е 4:3).

    Харесвам

     
    • stranger

      16 октомври, 2009 at 23:43

      Оффф, верно че така беше 😀 1.25:1 вместо 1.333:1… Винаги ги бъркам 🙂

      Харесвам

       
  12. Stefan

    6 май, 2010 at 9:47

    Клоко 4:3 монитора останаха ? Аз от 2004 минах на широк екран а това си е 6 години без 4:3 монитори (още по малко пък CRT). Ползвам 21″ SPVA монитор на който черния цвят е по добър и виждам неща които не се забелязват на нормална TN матрица. Това дали е дисриминация за всички с TN TFT ?

    Харесвам

     

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.