Мдааам, както предполагахме в оригиналния пост… Project Fiona е таблет.

Какво научих от разочароващо краткото (и не драматично) представяне по време на spike.com live stream:
Project Fiona e Windows таблет. Razer не казаха какъв е уиндоуса, но според мен е повече от логично, че става въпрос за Win 8.
Процесора е някаква i7-ца, не беше уточнено каква.
Razer твърдят, че Fiona подкарва Battlefield 3 out of the box…
Подобно на Razer Switchblade това е концептуален модел. Въпреки това, Min-Lian Tan каза, че ако има интерес биха могли да пуснат бройки до края на годината. Цената която предвиждат към момента е от порядъка на 1000$.
Eто какво успях да „снапна“ от live stream-a.
Докато чакаме повече инфо, държа да отбележа, че съм леко разочарован от дизайна на устройството. Реално погледнато, към момента Project Fiona представлява таблет с умалена версия на Razer Hydra залепена отстрани. Ок схващам идеята, и като контрол ще е по-удобно от стандартен таблет, но очаквах малко повече… дизай от страна на Razer. Особено след доста впечатляващо изглеждащият (на външен вид) Razer Blade.
И така, предполагам, че съвсем скоро (сигурно дори докато си допиша) ще имаме по детайла информация за Project Fiona, така че ще ъпдейтвам като има ново инфо.
–
UPDATE 1:
Оп, ето го и трейлъра, след малко ще разгледам и техническите характеристики който се появиха на razerzone.com/projectfiona/ преди броени минути.
UPDATE 2: За съжаление публикуваното на razerzone.com/projectfiona/ техническо инфо не ми е достатъчно изчерпателно, но все пак в него се намират някой интересни неща. Ето какво са написали Razer:
• Хибриден UI предназначен за PC гейминг;
• Intel® Core™ i7 – ама какъв?!
• 10.1″ 1280×800 дисплей (ок, доста от);
• Full-screen UI поддържащ multi-touch (отлично);
• 3-axis gyro, magnetometer, accelerometer (отлично);
• Force feedback (интересно)
• Dolby® 7.1 surround sound – това ме впечатли доста. Не ми е ясно как точно, но Razer твърдят, че таблета е оборудван с Dolby 7.1 surround система от THX. Подхождам с известна доза съмнение, но досега колаборацията между THX и Razer винаги е била #WIN, така че определено искам да чуя как звучи това „бебче“;
• WiFi 802.11b/g/n
• Bluetooth® 3.0
И макар много да се изкефих на инфо от този тип:
This first-of-its-kind PC gaming tablet with integrated dual controllers is definitely not for playing casual games about unhappy birds or zombie-killing flora.
И да харесвам концепцията за геймърски таблет, определено искам да науча повече за спецификацийте на Fiona преди да заявя със сигурност дали съм ентусиазиран за евентуалната 1000$ играчка от Razer.
BTW на razerzone.com/projectfiona/image_gallery има още инфо за продукта, а предполагам до утре по големите технологични медий ще могат да ни дадат отговори на част от по интересните въпроси свързани с проекта. 😉
UPDATE 3: The Verge също са на мнение, че операционната система е Win 8 \което пак казвам, не би следвало да е изненада за никой\. 🙂
UPDATE 4: Hands-on.
Ок, ето няколко интересни видеа свързани с Fiona. Първо, Hands-on-а на engadget.com (BTW на сайта има и снимки)
Vodpod videos no longer available.
Като забележете, че и във видеото Razer за пореден път заявяват, че за сега няма да разкриват видеокартата която задвижва нещото. По-интересното за мен обаче е второто видео където виждаме как благодарение на това устройство (снимката е via. engadget.com)

Към Project Fiona се включва напълно работеща мишка и клавиатура, което е яко:
UPDATE 5: Gizmodo публикуваха интересна статия относно Fiona – I Just Held the Future of PC Gaming in My Hands and It’s Called Project Fiona. В статията има снимки и видео, но по ценното е просто впечатленията на автора, който разказва какво е усещането да държиш и да играеш с таблета. Та моя съвет е, преди да продължим с коментарите да си направите труда да прочетете въпросната статия. 😉
BTW от нея научих интересни детайл, че реално погледнато много от инжинерите на OQO (не знам колко от вас си спомнят проекта на компанията) всъщност работят по Razer-ският Project Fiona, което обяснява доста неща.







rakshasa
10 януари, 2012 at 22:30
Пореднага глупост от Razer……. pfffff
ХаресвамХаресвам
achkar
10 януари, 2012 at 22:34
Колкото и нов процесор и нова видео карта да му сложат, ще трябва да го охлаждат като ядрен реактор…
ХаресвамХаресвам
StoyanVitanov
10 януари, 2012 at 22:37
Хмм аз предполагах че ще е някакво настолно PC, но съм бил много далеч от истината …
Иначе на мен ми харесва като възможности, щом подкарва и BF-то следва да е повече от таблет или там както са го нарекли.
100% че отново на живо в България няма да го видим, както се случва със Blade & SwitchBlade …
ХаресвамХаресвам
razerfanzerik
10 януари, 2012 at 23:31
Ми те още не са излезли на световния пазар,какво друго искаш…да ни изпратат протототип ли?
ХаресвамХаресвам
ipager
10 януари, 2012 at 22:39
Изглежда много по-добре от Wii U бозата на Нинтендо или от iPad-а на Apple. Бих го закупил, ако не е се предлага на космични цени.
ХаресвамХаресвам
Neychev
10 януари, 2012 at 22:40
Леко съм разочарован…очаквах нещо различно но… това за 1000$ апсурт да се продава според мен…
ПЦ гейминга трябва да си остане за настолните пц-та …как да се наслядя на 10 инча..малко зор…
ХаресвамХаресвам
Nikola SubSonic Nakev
10 януари, 2012 at 22:42
Бих казал че съм разочарован от това нещо … каквото и да е то. Определено обаче не виждам да има общо с PC gaming-a. Ако искам да играя с контролер ще си взема конзола все пак … пък и по-евтино ще ми излезе.
Определено не го виждам това да просъществува, игрите стават по-тежки с всяка следваща, хардуера се развива доста бързо, това е таблет който силно се съмнявам да може да се ъпгрейдва … и какъв е смисъла да хвърлиш да кажем 1000$ и след година макс да не можеш да играеш най-новите заглавия които излизат.
Пък и да не забравяме че има OnLive все пак.
Вместо да хванат и да правят това което могат добре – периферия – те почнаха да се занимават с хардуер и тем-подобни. А колко по-хубаво щеше да бъде да изкарат примерно нова серия безжични клавиатури, все пак имат технологията от мамбата …
ХаресвамХаресвам
Strangera
10 януари, 2012 at 22:42
Ъпдейтнах с видео и някакви технически характеристики.
@achkar – не точно. Това не е лаптоп, a е таблет. Тук определено говорим за мобилни чипове, не „истинска“ i7-ца.
BTW точно за това имам известни съмнения за BF3 твърденията но ще видим. 😀
–
@Nikola SubSonic Nakev – Съгласен съм в часта с хардкор PC геймърите и до колко „Fiona“ е релевантна за тях. В часта с „ако исках, щях да си взема конзола“ не съм съгласен, защото целта на това тук е малко по-различен таргет. Иначе все пак в последно време PC пазара ясно се измести към таблети/ултрабуци така, че за никого не е изненада, че Razer залитат в тази посока.
ХаресвамХаресвам
savag3
10 януари, 2012 at 22:44
На мен ми харесва като цяло идеята и как изглежда самото нещо. Само че 1000$……………..
ХаресвамХаресвам
ShadowmarN
10 януари, 2012 at 22:54
Първата ми мисъл – iPad със залепена Hydra. 😀
Но като се замисля сериозно – мога да си се представя в доста ситуации с тая ‘чудесия’ в ръка. Интересно ми е доколко OOTB ще подкарва Battlefield 3.
Ако тая концепция вземе та стане реалност ще ми е още по-интересно колко време след неговия пуск ще видим китайски андроид rip-offs, с какви ли не залепени отляво и отдясно контролери. (Едно Wii U с два Wii Remote-a отстрани :D)
ХаресвамХаресвам
Strangera
10 януари, 2012 at 22:57
Както и да го погледнеш с тия дръжки отстрани ако не става за друго ще може да се ползва като една доста, ама доста яка интерактивна.. табла. Ще е хит във гъзарските ресторанти. 😀
ХаресвамХаресвам
ShadowmarN
10 януари, 2012 at 23:02
Agreed! 😀 Остава да си купим 40 доларова fancy стъклена чашка с чип отдолу и да си имаме Mini Microsoft Surface (by Razer) 😀 Мега гъзария… Приложенията на тая Фиона (извън гейминга) са много.
ХаресвамХаресвам
Strangera
10 януари, 2012 at 23:10
Тру, тру. Даже могат да направят чаши с чип, който анализират съдържанието на течността вътре в тях и искарват информация на екрана… хахха 😀
ХаресвамХаресвам
Toshu
10 януари, 2012 at 23:01
Made for PC gamers… говорим за таблет с контролери 😀 Няма значение де надявам се да не е хибрид а да си рънва цял win8 иначе няма да има много смисъл, защото таблетите с win8 така или иначе ще подкарват PC игрите и честно казано съм обеден че с такива характеристики таблетите би трябвало да будат на по ниска цена, но времето ще покаже 🙂
P.S. Аз нещата ги виждам по следния начин: Пускам си Батман или АС, няма значение, ръгам си ресийвъра (предполагам че МS няма да поддържат блутуууутттъътт на контролерите си, което е шит ма кво да се прави :)) и пускам xbox контролера и се разцепвам 😀
ХаресвамХаресвам
Toshu
10 януари, 2012 at 23:15
Оууу дано некой си падне на главата и се сети да разделят „контролерите“ от таблета че би било голям фал =\
ХаресвамХаресвам
syndbg
10 януари, 2012 at 23:29
Дизайна: правен с много иновативност, също позната като „закачих ти 2 джойстика отсрани на таблета“
Производителност: сериозно, сериозно, за какви Батълфилди, Батмани и Асасинс Крийдове говорите, като това максимум LoL да подкара с 300 зора. Дори и процесора да е i7, което ужасно много ме съмнява, то той трябва да се охлажда по някакъв начин. Явно джойстиците са замислени при прегряване на тази извращня, да има за какво да се държи, докато се топи от прегряване. С 2 думи, дори и да тръгне нещо, то ще върви максимум 10минути, докато не се стопи извращнята.
“This first-of-its-kind PC gaming tablet…“ – направо да спират с тази глупост. Това не е PC Gaming, а открита подигравка с всички геймъри по света.
Както каза Nikola SubSonic Nakev, да продължат да си правят периферии. Поне там могат малко повече
ХаресвамХаресвам
Toshu
10 януари, 2012 at 23:41
Не се притеснявай, ще си подкарва квото са казали не случайно това ще им е selling point. Иначе за игра предполагам може би че издържа 3 може би мах 4 часа, но това не е нищо ново под слунцето, и не е неочаквано. Нещото което правят е да докарват PC like gaming on tablets това е, до колкото видях повечето игри показани на демото бяха с опция за джойстик така че правят портативна PC like конзола, което може да е само хубаво ако не си много влюбен в PCто си или не си прекалено късоглед 😉
ХаресвамХаресвам
Nikola SubSonic Nakev
11 януари, 2012 at 0:03
Е ако правят PC like конзола то за какво спасяване на РС гейминга си говорим 🙂
Друго аз лично играя от има няма 13 години вече с мишка и клавиатура, контролера на 360 го използвам само за рейсъри. Пробвал съм да играя FPS-и и то не веднъж с контролер и не ми се получава, все едно ръцете са ми вързани. И какво се получава че аз лично не мога да играя на това FPS-и също така забрави за Starcraft, Diablo 3 (освен ако не ползваш тъча, но тогава ще е забавно ако не ги направят контролерите да се детачват) е то какво остана ? Един NFS примерно и това за има няма 1000$ 🙂
А и като се целят в мобилният гейминг къде им е 3G/4G-то ?
ХаресвамХаресвам
Toshu
11 януари, 2012 at 3:57
За LTEто мисля че интел ще са вкарали в процесорите до края на годината все пак се борят с юаулком (хах колко е яко на бг :))… 😉 и бтв не забравяй че на тоз таблет имаш windows… Можеш да си закачиш всякаква периферия, пък ако има и hdmi можеш и на голямо телевизорче да цъкаш с приятна резолюция от малкото таблетче :d за контролера си е до човека… Играх 2 години само с контролер и се чувствах гадно с мишката след това 😀 по „про“ е с мишка и клавиатура но все на някои хора им е удобно имс контролера, но все пак имаш опцията да вържеш вс 🙂
И бтв ще ми е мн странно ако орежат windows-a и не можеш да го ползваш реално като пц… Ще е жалко =\
ХаресвамХаресвам
Ikarus
11 януари, 2012 at 0:04
Доста е тъжно, шокиращото обаче е, че то наистина попълва една изненадващо широка ниша (която обаче няма нищо общо с гейминг както си го представяте). За което обаче няма нужда да му слагат дръжки, пък и в WOW отдавна има app за Iphone който позволява да си менажираш АХ-то, така че малко са изспуснали влака. Но иначе това му е приложението – таблет, на който освен другото можеш да си подкараш ММО-то с .. известни трудности. Разбира се тая кофа ако има под 4гъби рам дори за това няма да става.
ХаресвамХаресвам
Joro
11 януари, 2012 at 0:23
А какво му е видеото на това чудо? То хубаво i7 (който си е двуядрен вероятно), ама не вярвам да си ползва вградения Intel-ски шит.
Сравнението с PC Gaming-a просто ме застреля… С този контролер се доближава по-скоро към конзолите… не виждам общо с PC. Предполагам доста хора оттук са с конзоли и не знам дали споделят моето мнение, но те стават единствено за спортни, jump’n’run и биткаджийски игри. FPS-и, стратегии, RPG-та и прочие сериозни жанрове са неиграеми с геймпад. На трейлъра видях кадри от CoH. Хитро от тяхна страна, че показаха само как се скролва картата, защото в тая игра дори с мишка и клавиатура е трудно да се оправиш в по-напечена ситуация…
Друго – десет инчов дисплей? Dolby 7.1 с THX?!? Как мислят да се охлажда това чудо… Колко ли ще държи батерията при интензивен гейминг…
И като цяло аз не намирам особено приложение на Fiona. Спомням си как спорихме с един приятел преди време, когато се появи iPad. Питах го защо би си го взел и най-вече кога би го ползвал, след като вече има и PC и лаптоп и по цял ден е пред тях или на работа или вкъщи. Отговорът беше потресаващ: „Ако съм на море, бих си взел лаптопа в лоби бара, iPad-а на плажа, а iPhone-a ще си е бекъп на двете.“ Сега след като таблетите са факт, продължават да стават по-масови, но само защото 90% от хората ги купуват без да знаят защо са им.
Честно казано за $1000 бих се обзавел с доста приличен лаптоп, който на характеристики ще е по-добър и със сигурност ще е по-близо до PC гейминга.
Имам чувството, че Razer просто показаха някакъв концепт, за да не ги изпревари друг. Освен това ако бяха толкова сигурни в успеха, нямаше да пуснат бройки „само ако има интерес“.
А името е покъртително…гейско. Дано следващият им продукт не е Shrek.
ХаресвамХаресвам
Toshu
11 януари, 2012 at 4:09
Незнам защо толкова се съмнявате… Миналата година мисля че пускаха Mass effect на девелоперския таблет на представянето на win8 и си вървеше като пушка… А играта не е лекичка. Ще има достатъчно мощ че да се играят касовите игри, не на макс разбира се но на средно ниво предполагам е достатъчно. Що се отнася до теорията ти за конзолите, но мисля че COD:МW3 за Xbox 360 outsell-на версията си за PC 🙂 мисля че това е доста показателно за FPSтата, за Battlefield 3 също не бих се очудил ако е така въпреки че идея си нямам и бтв РПГта на конзола… Ако се оптимизират става лудница, визирам това че Diablo ще излезе за конзоли и не малкия успех на Torchlight :), поне за стратегиите си прав немога да те оборя 😀
ХаресвамХаресвам
Strangera
11 януари, 2012 at 9:19
@Joro – това е консепт. Ако го пуснат в производство надали ще се казва „Фиона“ (исрено се надявам). 😀
ХаресвамХаресвам
Joro
11 януари, 2012 at 9:38
@strangera, да ама въпреки това ми се струва супер странно. Винаги съм се чудил защо от маркетингова гледна точка концепта трябва да се отличава от финалния продукт. В близкото минало имаше подобни случки с разни CPU-та и GPU-та, и това доведе само до объркване при нормалния юзър.
@Toshu, нека си outsell-ва, но цялата динамика в играта се убива с тоя контролер. За RPG веднага ще ти дам пример – Dragon Age I и II. Първата е PC ориентирана, втората е тотален боклук, от който даже BioWare се срамуват, но е конзолно ориентиран и това си личи след първите 5 мин геймплей (точно толкова й отделих). Dungeon Siege 3? Същата работа – двойката беше прилична игрица, но 3… И всичко това, защото трябва да се оптимизира интерфейса за работа с друг тип контролер, а това от своя страна води след себе си доста други промени.
ХаресвамХаресвам
Strangera
11 януари, 2012 at 9:43
Не знам и аз защо така правят, но въпреки объркванията на времето всичко продължават да го правят и сега, така че… шанс. 😀
BTW както се вижда от новодобавените вида, Фиона-та си работи и с мишка и клавиатура което е яко.
ХаресвамХаресвам
Toshu
11 януари, 2012 at 12:25
Всичко е до оптимизация. И не никаква динамика не се убива с джойстика направо ми е писнало от този коментар… ако беше толкова гадно нямаше да се играе, ако е добре ще outsell-ва PC-то, fear enough? Незнам кво толкова против Dragon Age имаш но специално 2-рата част се играе идеално на конзола и това че не е оптимизирана добре за PC значи ли че контролера не е удобен или значи че просто BioWare не са се справили добре с порта си?
P.S. Като излезе Dragon Age II работех в гейм студио, където всички бяха PC маняци и псуваха версията за Xbox 360, но боготворяха PC версията, а се води че те попринцип трябва да разбират…
ХаресвамХаресвам
Nikola SubSonic Nakev
11 януари, 2012 at 0:36
Сетих се обаче на какво ми прилича – на контолерите от „Real Steel“
ХаресвамХаресвам