RSS

TI5 – 3 до 8 август [Dota 2]

08 ян.

Aaaalllll aboard the hype train! Next stop – Seattle!

blog_ti5_announcement

Valve обявиха, че Main Event-а на The International 2015 ще се проведе от 3 до 8 август (6 дни, миналата година бяха 4) в Сиатъл. Отборите ще бъдат 16, а поканите ще бъдат разпратени няколко дни след първи май.

Припомням, че миналата година наградния фонд на най-големия Dota 2 турнир достигна космическата сума от $10,930,698, като отбора завършил на първо място (Newbee) прибра $5,028,121.

Големия въпрос е – каква сума ще бъде събрана тази година?

Чувствайте се свободни да споделите своите предположения в коментарите. Аз съм склонен да заложа на нещо от типа на 17 мелеона.

 
12 коментара

Публикувано от на 8 януари, 2015 в Dota 2, Free-to-Play, Games, MOBA

 

Етикети: , , , ,

12 отговора на “TI5 – 3 до 8 август [Dota 2]

  1. Jack

    8 януари, 2015 at 10:22

    Мисля, че ще е хубаво да се съберат пак около 10-12 милиона, защото не трябва според мен да има големи крачки в сумите между различните TI.
    Големите отбори нямат мотивация да играят в по-малките турнири, тъй като наградните фондове са с толкова огромна разлика спрямо TI .Така се убива и сцената за по-малките отбори, тъй като организаторите нямат мотивация и интерес да организират турнири за Tier 2-3-4 отбори.
    Накратко – за мен трябва да има развитие,но разликата между различните TI да не е фрапантна.

    Харесвам

     
  2. anonimnichen

    8 януари, 2015 at 10:45

    15 милиончета =)

    Харесвам

     
  3. sluffy

    8 януари, 2015 at 11:07

    Продължавайки горния коментар, смятам че до някаква степен 10 милионния награден фонд от предния TI беше грешка. Първо, това е колосална сума в за награда в isports и създава дисбаланс спрямо турнирите и на други игри. Хората ще предпочетат да цъкат D2, което няма лошо но само и само да се пробват за такава голяма апетитна хапна (1 милион на човек). Накрая ще стане като футбола – въртят се големи пари, а културата на играта и извън нея я няма никаква. Отделно прочитам че и тази година TI ще е с покани, което за (може би, не съм толкова запознат) най-големия турнир по D2 е малко несериозно да си избират кои 16 отбора „ще се пробват за парче от голямата баница“. И последно на темата с наградния фонд – толкова пари разбиват приятелства и отбори. Бях чел около турнира, че във Fnatic (ако не ме лъже паметта) е имало някакви смени, защото единия играч имал проблеми, пък той беше писал че нямал и тн.

    Държа да отбележа, че това не е хейт или не е плануван като такъв по адрес на valve/d2. Просто не смятам за редно която и да е isports игра да има подобен награден фон, без значение кой е разработчика на заглавието или кои са спонсорите. Още е рано за такива колосални суми. Да не говорим, че в момента има хора които сигурно помнят TI4 като „турнира с 10те милионна награден фонд“, което е обидно за самия турнир, емоцията и спомените на играчи и зрители.

    Харесвам

     
  4. Strangera

    8 януари, 2015 at 11:55

    Аз не съм съгласен с Вас.
    1. sluffy – TI винаги е бил с покани. Имаш няколко отбора който Valve си канят, и освен това имаш няколко слота които се запълват от квалификациите който са си разделени на региони и т.н.;
    2. Малките турнири – Valve имат доста строги изисквания за това кой отбори ще бъдат поканени на TI. За да бъде поканен отбор той трябва да се „докаже“. Няма как да се докажеш, освен ако не играеш на по малките турнири;
    3. За да може електронните спортове да бъдат забелязани от широката общественост – ТРЯБВАТ ГОЛЕМИ НАГРАДНИ ФОНДОВЕ. Така се влиза в „новините“, така се вдига шум около една игра. Миналата година с тези 10 милиона Valve направиха това което други се опитват да направят от години. И именно заради големия награден фонд електронните спортове се приближиха една стъпка по напред към това да бъдат признати за „истински спорт“. Този шум пък, привлича вниманието на повече организации които осъзнават, че eSport-а е нещо голямо и има смисъл да инвестират в него -> повече спонсори, повече турнири и т.н. Това разбира се привлича и повече играчи, които чуват за играта и решават да я пробват;
    4. „Толкова пари разбиват приятелства и отбори“ – well. Съжалявам но аз не гледам дота заради приятелството на играчите. 😀 Аз гледам Дота, защото ми е интересна като игра. Това, че някой хора „не могат да издържат на напрежението“ не ме вълнува толкова много. Не е като някой да ги кара да играят на сила (освен в Русия, там може и да ги карат). 😀 Да си седят в къщи и да си стриймват, ако не им понася да ходят по турнири. За Fnatic специално – драмата беше разисквана толкова на дълго и широко, че направо… Аз лично смятам, че проблемите там Fnatic си ги направиха сами, никой в Valve не им е виновен;
    5.

    Да не говорим, че в момента има хора които сигурно помнят TI4 като „турнира с 10те милионна награден фонд“, което е обидно за самия турнир, емоцията и спомените на играчи и зрители.

    КАК това е обидно за което и да е от изброените свързани лица? Аз съм зрител. Ако някой който не следи Dota дойде при мен и ми каже „TI е тва с 10-те милиона награден фонд“, не виждам как това би ме обидило. По скоро ще ме зарадва, защото някой който не се интересува е чул за нещо което харесвам. Аз покрай тоя турнир си говорих с една купчина колеги които никога не са се интересували от игри, но искаха да разберат какво е това.

    Dota 2, LoL и т.н. вече са нещо огромно. Смятам, че няма защо да се опитваме да го натикаме в някакви тесни и ограничени рамки защото „каквато и да е причина“.

    Преди някой да е скочил на бой – не се заяждам, просто като Вас разсъждавам по темата. 😉

    Харесвам

     
    • sluffy

      8 януари, 2015 at 14:33

      За по пригледно ще отговоря по точките които отбеляза.
      1/2. Знам че TI досега е бил с покани. Исках да отбележа, че системата с покани е грешна и мирише на монопол – Valve решават, трябва да се доказваш. Колкото и да се доказваш, може и да не те изберат, може да спечелиш някое турнирче и да те изберат. Няма спорт (бил от какъвто и да е вид) където най-големия турнир за годината да става с покани. Дори и да има, ще е незначителен процент. Така че може TI винаги да е бил с покани, но не смятам че е редно и моето мнение е, че това трябва да се промени – или да се изясни структурата на поканите или просто да се правят регионални състезания както в повечето други игри.

      1. Относно „ТРЯБВАТ ГОЛЕМИ НАГРАДНИ ФОНДОВЕ“, ми не, не трябва това да е най-голямата ти реклама. Привличаш интерес, правиш новина – ок. Но има отрицателни ефекти – всички говорят за парите, играчите играят за парите, хората се вълнуват от парите, къде отива самата игра? Аз например бих се вълнувал кой е шампион в края на деня, а не кой си е натъпкал джобовете със зелени гущери. Хубаво е играчите да имат стимул, но парите са прекалено елементарно решение. Няма слава в края на деня – има пари. Не си направил нещо защото си го искал, защото е престижно и тн. Просто те чакат куфарчетата след малко късмет и хвърлена пот. Играчите на Newbee колко са се зарадвали на това че са спечелили най-големия турнир в модерната история на Дота и колко на крупната сума която ще приберат? Пак казвам, елементарно и погрешно (в моите очи) е да се търси сензация по толкова елементарен начин – „Вижте ни наградния фонд! ГолЕм е, а?“. Оооокей е и, искате да гледам турнира, за да видя кой ще спечели едни пари ли?
      2. Дота и подобните моби са отборни игри. Много важна е механиката на играчите и как си пасват помежду си. Ако искам да гледам празноглави хора, които играят само за пари и не ги интересува дали съотборника му има психически срив или не, ще гледам футбол. Реално мен не ме интересува толкова самото приятелство в отборите които следя и разбирам защото е прозвучало малко наивно, но идеята ми е, че подобни сцени (тази с Fnatic) са грозни и почерняват името на отбора и на играта като цяло. Стават скандали за пари. Отбора е отбор, ама като трябва да се печелят големите суми – промяна! Което реално няма лошо, просто по скандален начин се случи въпросната промяна и се вижда как хората се пречупват когато е намесена подобна печалба.

      3. Аз го намирам за обидно, продължавайки по темата която в тоя пост подчертавам за 10ти път – всичко е пари. Играта е Пари. Турнира е Пари. Кой е спечелил може да избледнее в миналото, кои са играли, къде са играли, колко дни е продължил турнира е без значение. Помни се че турнира е с цели 10 милиона награден фонд. Което е обидно за играчите които са играли в турнира, които са направи някакви постижения, за самите организатори, които са се постарали да направят някакво събитие и всичко се свежда до „Турнира с 10те милинона“.

      Dota, LoL и Starcraft2 правят големи стъпки в популяризирането на еsports. И аз съм много щастлив от този факт. Въпроса е че намирам огромния награден фонд за хвърляне на пясък в очите. Да речем, че Infinite Crisis направят турнир с 30 милиона награден фонд, всички говорят за това, ама колко са чували за играта и колко реално ще я гледат. И колко реално това ще популяризира esports-а като цяло? Просто някой ще си плати едни пари за да се говори за играта му.

      В заключение, без да натрапвам мнението си – спорта е спорт, когато не се играе за парите, а за слава/престиж, когато се забавляваш покрай успехите си и когато играта те изцежда до краен преден за да не загубиш, да не останеш втори. А паричната награда е за да продължаваш да правиш това което ти харесва и това в което си добър.

      Харесвам

       
      • Strangera

        8 януари, 2015 at 16:40

        @sluffy – Значи пак казвам – освен поканените отбори Valve си правят квалификациите за отделните региони. Имаш Х отбора който биват поканени заради заслугите си през годината, останалите спотове се запълват от квалификациите. Аз лично в този механизъм не виждам нищо нередно или неправилно.

        За парите – ми не, трябва да има големи наградни фондове. 😀 Основната разлика между нас и про играчите е, че ние разцъкваме по няколко часа на вечер за Fun. Те тренират по 8 часа на ден защото… това работят. За тях е важно да играят по турнири, защото изкарват пари от това. Съответно колкото по голям награден фонд спечелят, ми толкова по добре за тях.

        Това не мога да го разбера:

        Аз например бих се вълнувал кой е шампион в края на деня, а не кой си е натъпкал джобовете със зелени гущери.

        Ми да, аз се вълнувам от това кой ще е шампиона, ти не го ли правиш? Как парите пречат на това – шампиона взима парите. Това е добре и е нещо нормално. Ние сме там заради любовта към играта и и се наслаждаваме. В очите на милиони Dota 2 фенове, TI е най-голямото Dota събитие евър, и не виждам как наградния фонд променя или деформира това. Просто колкото по голяма е наградата, толкова повече хора чуват за турнира.

        Не мисля, че е реално да се смята, че хората който играят професионално Dota 2 го правят просто „за спорта“. За професионалните спортисти – спорта е професия. Същото е и тук.

        Няма слава в края на деня – има пари. Не си направил нещо защото си го искал, защото е престижно и тн. Просто те чакат куфарчетата след малко късмет и хвърлена пот.

        А как трябва да бъдат стимулирани тези хора? И защо да няма слава и престиж? Един приятел щеше да припадне от кеф като му донесох тениска разписана от целия [А]. Т’ва ако не е слава и престиж, не знам кое е. В този ред на мисли, колко всъщност е „правилната сума която не е твърде голяма“ и кой сме ние с теб, че да я определяме?
        Малко все едно Valve идват и казват – ето Ви 10 милиона, бийте се за тях. Напротив. Наградния фонд на TI4 беше $1,600,000. Толкова дават Valve – остатъка е събран благодарение на феновете (и гениалните бизнес решения на волво). Точно за това, Warner Bros. (Infinite Crisis) не могат да направят турнир с 30 милиона защото това би било безмислено, а и комюнитито на играта им не е там (и надали някога ще стигне).

        Припомням наградните фондове през годините:
        The International 2011 – $1.6 милиона;
        The International 2012 – $1.6 милиона.
        The International 2013 – $2,874,381;
        The International 2014 – $10,930,698.

        Също така припомням, че Dota 2 всъщност излезе през 2013-та (публична, финална версия на играта). И докато по времето на TI4 Dota 2 играчите бяха около 8 милиона, в момента цифрата показва над 10. Т.е. комюнитито се разраства, и вземайки предвид „бизнес модела на турнира“ е нормално и наградния фонд да го прави.
        Освен довода – аз не искам да гледам турнира заради парите, не чувам нищо което да ми обясни, защо аджеба трябва да се опитваме да спрем или ограничим този растеж.

        Няма как хем Dota 2 да е спорт, хем да не е спорт, хем играчите да са стимулирани да го „работят“, хем да не им се дават много пари за това и т.н.

        А наградния фонд и тази година – ще го определят феновете. 😉

        Харесвам

         
        • sluffy

          8 януари, 2015 at 18:33

          Разбирам гледната ти точка и в общия случай бих се съгласил. Имам обаче няколко не толкова забележки колко коментара към това което си написал и се надявам с това и ти да разбереш какво точно се опитвам да кажа.

          „Valve обявиха, че Main Event-а на The International 2015 ще се проведе от 3 до 8 август (6 дни, миналата година бяха 4) в Сиатъл. Отборите ще бъдат 16, а поканите ще бъдат разпратени няколко дни след първи май.“ Поканите. Ние (Valve) ще определим кой ще се бие за парите ни. На това по принцип му се вика монопол. Сега, казваш че има клалификационни кръгове за част от местата, което не го знаех в момента на прочитане а статията ти и за това бях краен в мнението си. Ако поканените отбори имат заслуги от последния TI до идния, а не получават покана заради името си – fair enough, няма как да имам забележка.

          Сега нека се обоснова за наградните фондове, защото имам чувството, че излиза че според мен не трябва да ги има. До 5 милионен награден фонд ми се струва напълно резонно, предвид конкурентите в какви диапазони се движат най-големите им турнири. Реално ако трябва да бъда честен Valve (според мен) не са очаквали подобен развой на нещата, защото около 8 милиона от целия награден фонд се събра чрез Compendium, а по спомен на 5ия милион беше крайната награда. При което се наложи да го разширят като награди, иначе парите си се наливаха. От маркетингова гледна точка Valve убиха рибата в общи линии с този гениален ход – накараха комюнитито да плати на играчите участващи в турнира. Аз нямам проблем с нищо от до тук казаното в този абзац. Проблема идва от колосалната на фона на останалите конкуренти сума. Не знам точната цифра на годините на играчите на Newbeе, но аз когато бях около 19 и спечелех 1 милион, със сигурност нямаше да взема най-коректното решение, какво да правя с толкова много пари. За това повечето спортове са го измислили – нямаш големия награден фонд на турнири, а играчите се издържат от организации, които реално им плащат заплати. Корейците го вкараха този модел в Starcraft-a още когато esport-a прохождаше и смея да твърдя че модела работи. В LoL също минаха на този модел от скоро и там директно Riot си плащат на отборите месечни заплати и по този начин играчите им са спокойни, че тренировката по 8 часа на ден се изплаща. Не веднъж годишно с лихви, но всеки месец. За това и големия награден фонд не е фактор – имаш заплата (говоря и за другите спортове като цяло) и не се притесняваш толкова какво ще ядеш вечерта след тренировка, оборудването ти е осигурено и когато отиваш да играеш на големия турнир го правиш за удоволствие, за престиж, да вдигнеш купата или просто да се накефиш на обстановката. Парите трябва да съществуват като награда, защото движат всичко. Но реално това което искам да кажа е че не трябва да са основния фактор и стимул заради който отиваш на най-големия турнир в който и да било спорт. Бонус да, 100 хиляди на човек за един 17-20 годишен пак са много пари.

          Колкото до изречението: „Аз например бих се вълнувал кой е шампион в края на деня, а не кой си е натъпкал джобовете със зелени гущери.“ Имах предвид, че някой по незапознат с esports-a като чуе за турнир с награден фонд 10 милиона, ще му се прииска да види за какво става въпрос и може да изгледа финала или самото награждаване за да види кой по-точно ще вземе толкова много пари. Аз повече се вълнувам за спорта като спорт и ако примерно Дотата не ме вълнуваше, няма да й обърна внимание, заради голямата награда.

          За финал ми се иска да се обърна към твърдението, че искам да изрежа крилата на Valve и да им спра разстежа. Това е много погрешно тълкуване на изказаното ми мнение. Може би не съм достатъчно красноречив, но от офиса и с постоянни прекъсвания не ми е напълно удобно да конструирам една цялостна и ясна мисъл. Anyway. За възхода на Valve, keep going. Аз вярвам, че конкуренцията движи пазара и от нея само потребителите/зрителите имат изгода. Харесва ми esports-a на къде се развива и съм доволен че се обръща повече внимание на тези сфера. За да съм максимално ясен ще го кажа в прав текст – ако зависеше от мен, нямаше да пускам такъв награден фонд, а бих преориентирал парите за изграждане на по-добра структура и система на цялостното провеждане на турнира и към отборите. Повече от 5 милиона награден фонд е излишно изхвърляне за момента и виждам повече негативи от колкото позитиви. Нека е спорт и да се развива и да се подпомага. Играчите да имат повече възможности извън турнира да оцеляват и да се развиват и тогава ще играят за слава и когато ги е яд че са загубили наистина ще им е гадно, защото са били 2ри. А парите да са бонус в някой случай допълнителен стимул (но не единствения). Не е толкова сложно да се направи 🙂

          Харесвам

           
          • Strangera

            8 януари, 2015 at 19:48

            Това за квалификациите мислех, че е common knowledge, извинявам се ако е станало объркване. 🙂

            За наградния фонд –

            „…предвид конкурентите в какви диапазони се движат най-големите им турнири“.

            Това е довод който е невъзможно да ме убедиш да приема. На конкурентите играта им е грозна, дайте и ние да я направим грозна. Конкурентите дават по малко пари – да даваме и ние. Тц. Valve могат да си го позволят – дават кинти.
            Говорейки за изненадите – Valve си имат екип от хора икономисти които седят и ги мислят тези неща, така че се съмнявам 5-те милиона да са ги изненадали. Всичко си беше сметнато там, и надали е изглеждало така – http://www.nerfnow.com/comic/1295
            Сега, дали са го смятали до 10, или по малко не мога да гадая, ама… с мисъл беше направено.

            Иначе до колкото ми е известно Dota 2 играчите са на същия принцип (поне големите отбори) – цъкаш си на заплата, а процент от евентуалните печалби отиват при мениджмънта. Във всички случай обаче, се очаква тези момчета да печелят турнири (не само в Dota 2), щото ако не печелиш турнири няма смисъл да ти плащат заплата. 😀 Та съответно големия турнир го правиш… за да спечелиш, а след това за „удоволствие, за престиж, да вдигнеш купата и т.н.“.

            Виж, за многото пари и 19 годишните съм съгласен. От друга страна обаче подозирам, че ако си на 19 и спечелиш един милион от Dota 2, докато можеш… ще се опитваш да го спечелиш пак. 😉

            Имах предвид, че някой по незапознат с esports-a като чуе за турнир с награден фонд 10 милиона, ще му се прииска да види за какво става въпрос и може да изгледа финала или самото награждаване за да види кой по-точно ще вземе толкова много пари.

            Именно! И това е чудесно. Защото така този по незапознат ще реши да види за какво е всички този шум, и туко виж и той станал фен. И не не мисля, че ще го направи за да види „кой са тия дето взимат парите“ а, защото иска да разбере „защо ги взимат“. 🙂

            За финал – все пак нека не забравяме, че Valve не са благотворителна неправителствена организация. Valve са бизнес машина, която в края на деня изкарва МНОГО пари от Dota 2. Съответно е в техен интерес да продават повече компендиуми (да речем) което пък означава, че наградния фонд ще расте. Съответно предполагам, че вече ти е повече от пределно ясно, че от тук нататък TI с по малко от 10 милиона награден фонд надали ще има. А къде е горната граница – предполагам умните глави във Valve си го смятат. 😉

            Харесвам

             
  5. dsmilyanov

    8 януари, 2015 at 12:10

     
  6. Strangera

    8 януари, 2015 at 13:21

    Future Dota Player Brings Terrible Warning http://esportsexpress.com/2015/01/future-dota-player-brings-terrible-warning/

    Харесвам

     
  7. Strangera

    8 януари, 2015 at 17:22

    Reborn – Roster changes in Alliance – http://thealliance.gg/reborn-roster-changes-in-alliance-dota/

    Харесвам

     

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

 
%d блогъра харесват това: