RSS

Какво става с Blizzard All-Stars?

22 ян.

Blizzard All-Stars a.k.a. MOBA експеримента на Blizzard (до скоро известен като Blizzard DOTA) разбуни духовете много преди въобще да имаме идея дали и кога ще излезе. Фенбой лагерите се разделиха бързо, а хора скандиращи League of legends, DOTA 2, Blizzard и т.н. налазиха интернедите. Аз също успях да налея няколко туби масло в огъня, но от първия миг \май беше 2010-та?\ в който чухме за този проект до сега изтече твърде много вода, и като с всичко на Blizzard, елементите се промениха многократно.

Преди да видим какво се случва с проекта в момента обаче, нека да преговорим как стояха нещата до скоро. Като изключим смяната на името, последната солидна информация свързана с проекта беше от BlizzCon 2011 където научихме, че:
Blizzard All-Stars ще бъде мод за SCII;
Ще бъде Free-2-Play защото ще може да се играе със стартър едишъна на SC;
Играта, по подобие на SC2 ще има matchmaking и ladder ranking система;
Blizzard All-Stars трябваше да излезе заедно с (или близко до) релийза на StarCraft II: Heart of the Swarm;
През 2011-та по време на BlizzCon беше обявено, че тогава вътрешния билд на Blizzard All-Stars има 16 готови героя, и още много в „процес на разработка“.

Това обаче беше преди. Какво е положението сега?
Eurogamer.net са успели да се докопат до Chris Sigaty и разговора им с него, разкрива разни интересни детайли свързани със състоянието на проекта. Целия материал е тук, а ето акцентите:

Blizzard-All-Stars

Blizzard продължават активно да работят по Blizzard All-Stars, като един от основните елементи върху който работят в момента е… бизнес модела. По всичко личи, че играта продължава да е free-to-play, но явно Blizz още изчистват концепцията около микро транзакциите.

Аз лично се надявам, в края на деня Blizz да поемат по пътя на Valve \Dota 2\ т.е. да продават само козметични елементи за героите, а не по пътя на Riot \League of Legends\ където си купуваш герой… Нооо знае ли човек. Няма да се изненадам ако накрая видим и нещо „D3 аукцион“ базирано.

Доста е вероятно Blizzard All-Stars да бъде самостоятелно заглавие, а не мод за StarCraft II.

„We’ll go into more details about that in the future but I suspect you will not have to have StarCraft 2 to play [Blizzard All-Stars]. We’re definitely emphasising it as its own product in the future.“

Това разбира се не е голям шок. Факт е, че Blizzard могат да направят играта F2P дори ако ползват SCII \първоначалния план, това да е мод достъпен и през стартър едишъна на SC2\ но това малко или много ще възпрепятства част от потенциалните играчи. А и (в кръга на шегата), да не забравяме този невероятен довод срещу Blizzard All-Stars дело на неизвестен Интернет мислител:
StarCraft-2-icon

Факт е, че ако Blizzard All-Stars излезе като самостоятелно заглавие, Blizz по лесно ще могат да привлекат повече играчи.

Разбира се нямаме дори приблизителна дата, но е доста вероятно да предположим, че нещото НЯМА да излезе с/около StarCraft II: Heart of the Swarm. Спекулира се обаче, че на завръщащият се тази година BlizzCon (2013), Blizzard отново ще представят Blizzard All-Stars, така че чисто спекулативно бих заложил на Q4 2013, или дори по скоро Q1 2014 като потенциален прозорец за пускане на заглавието.

Продължаваме да нямаме никаква концепция за това какви точно ще са геймплеи промените спрямо другите MOBA заглавия. Да имаме информацията от BlizzCon 2011, че:
– кулите ще действат по малко по различен начин, и ще се чупят лесно ако няма играч който да ги съпортва;
– Blizzard се целят в това мачовете да са по кратки;
– Някой от големите неутрали ще могат да се бият за вас след като ги победите (видео);
– По картата ще има тъй наречените „Mercenary Camps“ които след като бъдат пленени, ще заменят част от creep-а Ви с по-силни юнити (видео);
– героите ще могат да яздят неща (видео) и т.н.

Но всички тези неща са от 2011-та. А Blizzard са доказали, че нямат проблем с това да махат или променят неща без значение дали са ги обявили или не. Т.е. в момента може да се окаже, че нито едно от тези неща не е в играта…

Та така. Това са нещата които знаем… и не знаем, и за мен продължава да е особено интересно какво ще излезе от Blizzard All-Stars. Ако не друго, поне можем да се надяваме, че нещото ще добави някакви смислени нововъведения към жанра… който, трябва да признаете не прелива от иновативни идеи.

PS: За добро или лошо, нямам особено голям опит с MOBA игрите, ама моля Ви се обяснете ми, защо добавянето на различни карти към една MOBA игра се смята за такава ерес? Толкова ли е невъзможно да се измислят някакви алтернативи на сегашното разположение, без „баланса“ да бъде съсипан…

 
16 коментара

Публикувано от на 22 януари, 2013 в Превю, Free-to-Play, Games, Heroes of the Storm, MOBA

 

Етикети: , , , , , , , , ,

16 отговора на “Какво става с Blizzard All-Stars?

  1. Konvict

    22 януари, 2013 at 15:35

    След прочитането на статията съм на следното мнение: Бих го пробвал, ама знам ли…не ми вдъхва доверие.

    Отностно ПС-а: Според мен Валв не трябва да добавят нови карти, защото играта им се казва Дота ( макар и да има „2“ след това), иначе другите дивелъпъри в МОБА жанра да правят каквито си искат карти.

    Харесвам

     
    • Strangera

      22 януари, 2013 at 15:38

      Ама… защо добавянето да друга карта е такъв проблем, без значение дали е DOTA, HoN или ПРОИЗВОЛНО-MOBA-Заглавие? Това се опитвам да проумея и не успявам. 🙂

      Харесвам

       
      • Konvict

        22 януари, 2013 at 15:47

        Ми за мен Дота до голяма степен няма да е Дота, ако картата е различна (тя дефакто е различна с първоначалните версии, пък и дори с по-късните(за WC3 Dota става на въпрос), но не е друга карта). Принципно не е проблем да се добави, със сигурност много хора ще играят новата карта, но аз лично едвали ще я играя по-често, отколкото сегашната.

        Харесвам

         
        • Strangera

          22 януари, 2013 at 15:48

          Защо? 🙂

          Харесвам

           
          • Konvict

            22 януари, 2013 at 16:01

            😀 Щото тва е Дота – геройте, тиимуърка и т.н. и т.н. И КАРТАТА – или поне за мен е така.

            Харесвам

             
      • Aurassai

        22 януари, 2013 at 15:58

        Понеже за „ценителите“ класиката си е класика. Доста се чудих защо и в Dota 2 са запазили стария „лаг“ който го имаше в Warcraft 3 всеки път щом смениш обекта по който атакуваш правейки играта леко мудна, но някой хора просто предпочитат нещата откъм да gameplay да са все същите без никаква промяна. Смених Dota с League of Legends (не се опитвам да започна спор кое е по добро… или харесваш едното, или другото!) точно заради това, че е съвсем различна игра която (според мен) е по-динамична и в която не се страхуват да правят промени… та преди да съм забравил за к’во говорех… проблема за липсата на нови карти не е във Valve а ,че самите играчи не желаят да има промени.

        Харесвам

         
      • synd

        22 януари, 2013 at 16:21

        За нови мапове:
        Колкото и random да изглежда дота картата, тя е всъщност супер балансирана. Има warding\dewarding, high/low ground, solo/2lane/3lane (и др.) елементи, които са балансирани. Дори и дърветата (тези от краищата на мапа) имат супер стратегически ‘пътечки’, за да създават интересни jukes =D. Просто всичко това е супер трудно да се пресъздаде на друг мап.
        Със сигурност 3v3 (с 3lanes) мапове ще са супер интересни, но това няма да успее да използва пълния потенциал на героите и няма да се набляга толкова на синергия между героите, колкото на това да се наблегне на 3 lane-dominant герои, които след това да победят с по-добрия си farm\xp.
        Пример за fail с 1v1, 3v3, 5v5 карти е HoN. Като изключа самия фейл, който е баланса на играта и маркетинга, самите мапове не можаха да създадът същите неща, които казах по-горе за 5v5 мап.

        Обаче съм напълно за визуални промени по мапа.
        Бих се радвал много на 4 сезонен мап, дори и map skins – супер строго контролирани от Valve обаче. Няма да е приятно един map skin да има предимство над друг (примерно – по-лесно да се вижда една зона от друга или да има бъгове при tree blocking vision)

        Харесвам

         
  2. NitrousX

    22 януари, 2013 at 18:22

    Теоретично и на Шах може да се измисли ново поле, ама представяте ли си колко време ще отнеме да се отстранят всички „ballance issues“. 😀 А засега 1 мап си имаме, но хората си го играят няколко хиляди години.

    В този ред на мисли аз трябва да каже, че съм твърдо ЗА експериментирането в MOBA жанра, но нека това става чрез нови режими (подобно на това, което направиха Riot с Dominion за LoL) вместо просто да се притъкмява един и същ режим за други карти.

    Иначе за всичко останало synd е прав, в момента „класическата“ DOTA карта е рафинирана до безумие, и практиката е да се правят герои и итеми по картата, а не обратното (което би било изключително по-времеемко).

    Пак казвам – нека има експерименти но да е с нови режими, не нови карти. Футбола и на октагонално игрище да го играеш, пак топка се рита към врата…

    Харесвам

     
  3. Strangera

    22 януари, 2013 at 20:13

    Днес изключително дълго разсъждавах на темата с картите, и благодарение на дълбоките си разсъждения 😀 и коментарите Ви (съжалявам, че този на Aurassai се появи чак сега, но по някаква причина беше отишъл в спам, и го видях, чак след като си формулирах коментара) стигнах до няколко заключения. Надявам се някой да не приеме коментара ми за обиден или форма на заяждане… просто си разсъждавам на глас.

    Тъ: Правенето на нова карта за DOTA игрите безспорно би бил труден и сложен процес. Факт е, че след като понавлязох малко в DOTA 2 бях остро изненадан когато открих, че именно в картата се крият множество тънкости и трикове за които въобще не съм подозирал. Това в никакъв случай не означава обаче, че направата на карта би било „невъзможно“ задание.

    Съответно според мен причините да не виждаме различни карти в този тип игри (LoL, DOTA 2) са 2:
    – от една страна имаме дивелъпъри които просто не могат да се справят със задачата и съответно им е много по лесно да не си тровят живота и ползват вече готовия модел \До колкото разбирам HoN например има неуспешни експерименти в тази област\;
    – от друга страна имаме дивелъпъри които могат да се справят с предизвикателството но не искат да го правят заради… комюнито, което в този аспект изглежда по консервативно от вечните фенове на CS 1.6. А в крайна сметка, защо Valve (примерно) да създават нова карта, ако играчите няма да искат да играят на нея?

    Което… ме натъжава. Защото демонстрира нежелание от страна на геймърите да видят нещо различно. Не случайно споменах CS 1.6 понеже до някъде, случая звучи идентичен.

    Иначе не мисля, че сравнението с шаха е добра идея. Да полето там няма нужда от промяна защото е перфектно. Но от друга страна игрите (без значение дали говорим за StarCraft която често бива сравнявана с шах, или MOBA жанра) са много по комплицирани от шаха и предлагат много-много-много повече опции за развитие. Все пак в шаха фигурите могат да правят само едно – две определени неща, и доста често движението им е строго фиксирано. Да не говорим, че там самата „карта“ няма такова отражение върху „геймплея“ както в игрите за които говорим. А и не вярвам, че някой от вас може с чиста съвест да ми каже, че MOBA картата е толкова перфектна колкото дъската за шах, че да не търпи корекции. От друга страна аз не апелирам за коригиране на дъската, а за разнообрази, просто защото съм от хората които бързо се отегчават когато играят едно и също нещо, и все си мисля, че някакъв тип мап пуул, би бил доста по забавен (поне за мен).

    Сега, не знам вие как играете MOBA игрите и как гледате на тях, ама за мен DOTA 2 (която играя в момента) е малко все едно да ме принудите да играя StarCraft II, или CS само на една, единствена карта. Да това ще е перфектната и най-яка карта на света ама защо? Разбира се не изключвам възможността аз да възприемам играта по различен начин…

    И така де. Разсъждавам си, и споделям мисли.

    Иначе определено се кефя на това което правят Valve \коледния скин беше много як\, добавянето на различни модове също е супер и с интерес следя какво ще направят в бъдеще. Както споменах и по горе се надявам и Blizzard All-Stars малко или много да разчупи жанра когато излезе.

    Харесвам

     
  4. NitrousX

    22 януари, 2013 at 22:03

    Аууу приех го като обида, супер съм засегнат копеле, как можа, I thought we had something special… 😀

    Майтапа на страна, нарочно в предишния си пост съм казал, че направата на нова карта е „времеемко“ а не невъзможно. Ти сам си си отговорил донякъде на въпроса, „кой би направил карта, на която никой(или малцина биха играли)“. Една игра е нейното къмюнити в крайна сметка, и не е уместно според мен да се вини то, че не иска промяна от която така или иначе надали ще се възползва, заради желанието на няколко човека. DotA си е DotA – 3 lane-а, 2 гори, 1 Roshan и толкоз. И милиони хора го харесват така, и досега доста малко хора съм чувал да искат друга карта.

    Аз като играч бих предпочел, въпросното студио да вложи повече усилия в направата на герои или предмети с по-интересни механики отколкото да изкара 1 карта, която просто няма как да излезе балансирана от пърия(първите поне 10) път, и понеже няма как 1 студио да бълва като ненормално content, няколко милиона да чакат за нов герой/предмет защото на няколко хиляди им се играе на нова карта. В крайна сметка в момента практиката е да се приспособяват новите герои/предмети към картата. Ако трябва да се направи нова карта, това значи че ти трябва да вземеш под значение всички възможни герои(респективно скилове) и предмети, и да се увериш, че нищо няма да е over/underpowered в новата карта, което не е невъзможно, но иска адски много време и човешки ресурс.

    В този смисъл, сравнението с CS 1.6 е неадекватно. Нови герои, предмети и „мини-механики(аз помня DotA от времето примерно преди да има летящи куриери, Roshan cheese, че и secret shop-овете в горния и долния lane) се добавят регулярно. В LoL доколкото знам всеки сезон правят сериозни корекции по Masteries дървото и сменят скилове там. Въпросът не е, че хората не искат да виждат нови работи, а къде искат да виждат иновациите.

    Пак казвам – евала на Riot. Пуснаха Dominion за LoL и аз искрено му се изкефих, но това не е просто нова карта, а изцяло нов режим. Някой от предметите са сменени с други, левъл и голд се трупа по-различно и като цяло играта е point capture а не base destruction като „класическия режим“. И все пак, понеже ползва същите герои, там си проличаха някой недъзи.

    StarCraft 2 също наистина не е най-добрия пример. Ако гледаш (а ти го правиш доколкото съм запознат) някой по-голям турнир, ще чуеш че и там има примерно много макро ориентирани карти на които Zerg се представя изключително добре, или както е сега в HotS бетата например – карти с много „въздушно пространство“ (без терен отдолу), където sky toss-a има видимо превъзходство. Но там „правенето“ на новите карти е по-лесно защото в самия дизайн е заложено картите да се балансира към расите, а не обратното.

    И в крайна сметка ако на някой му се играе MOBA с голям map pool, ми нека си играе Blizzard Allstars – лошо няма. Все пак това ще е ОТДЕЛНА ИГРА, която вероятно ще има други механики и ново къмюнити с други представи/желания към играта. Некоретно е да се винят студия или къмюнитита за съмнително нужни корекции/иновации, който вероятно няма да донесат дивиденти на нито едната от страните, заради желанието на малцина.

    Харесвам

     
    • Strangera

      23 януари, 2013 at 0:52

      Факт е, че в момента в споменатите игри има много по важни неща за правене от карти разбира се.
      Просто (и това ми е проблем с целия жанр), ми е леко дразнещо, че излизат игра след игра ползващи една и също нещо, но да няма да се повтарям.

      Иначе, не сравнявам играта нито с CS нито със SC. Просто казвам, че за мен чувството е, че все едно са ме принудили да играя въпросните на едни и същи карти. Но в крайна сметка предполагам, че хората имащи хиляди часове на този тип игри явно възприемат нещата по доста различен начин. Аз го гледам от гледната точка на новобранец в жанра, и честно казано до сега това е едно от малкото неща подразнили ме в DOTA 2 \това и факта, че виждам не особено голямо пространство около героя си\ и това по скоро се дължи на факта, че аз съм свикнал нещата в мултиплеър игрите да се случват по един начин, докато MOBA геймърите са си свикнали на концепцията за една карта.

      В крайна сметка, важното в случая е, че успях да стигна до отговора на въпроса си относно картите в този тип игри, така че съм доволен. Благодаря на всички включили се в дискусията. 🙂

      PS: За Blizzard All-Stars – не е много сигурно, че и там ще има различни мапове 😀

      Харесвам

       
  5. Vitaliy (@vitaliy_filipov)

    23 януари, 2013 at 12:40

    Пробвайте да играете SMITE 🙂 http://www2.hirezstudios.com/smitegame/home С новите си режими joust, domination и arena си е доста забавно.

    Харесвам

     
  6. Strangera

    28 февруари, 2013 at 16:49

    Blizzard bringing something ‘different from our other games’ to PAX East http://www.polygon.com/2013/2/27/4033088/blizzard-pax-east-2013

    И според мен ще е точно Blizzard All-Stars.

    Харесвам

     

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

 
%d блогъра харесват това: