RSS

Razer Blade

27 авг.

„Въййй“, както казват по краищата на България, из които се разхождам в момента! Днес, по време на PAX Prime, Razer разкриха какво се крие зад сайта им „PC GAMING IS NOT DEAD„.
Още в началото на матрЯла искам да уточня, че не съм съгласен, че ТОВА е бъдещето на PC гейминга и не, това не е нещото, което би могло да „съживи“ тъй любимата ми платформа… но определено е нещо чудовищно яко.

Тъ, оставяйки настрана „фактологическата неточност“ от по-горе, нека да насочим поглед към острието на… остриетата, а именно Razer Blade!

Да, това е лаптоп. И да, Razer го наричат „The World’s First True Gaming Laptop“, което, разбира се, не е съвсем вярно, но трябва да призная, че гледната им точка, в случая, е доста правилна. 😀 Нека първо да чуем какво има да ни казва Min-Liang Tan, после ще анализираме:

Тъъъ, Razer Blade. Аз лично го определям като Alienware + MacBook, поръсен с Razer Flavor.
Резултатът е, че каквото и да си говорим, и не зависимо дали харесвате Razer или не, трябва да признаете, че машината изглежда оусъм и за това, което предлага е… покъртително компактна.

Под капака нещата също са доста сериозни:
• Intel® Core i7-2640M процесор с базова честота 2.8 GHz и възможност за „турбо“ под формата на 3.5 GHz;
• 8GB, 1333 MHz DDR3 памет;
• NVIDIA GT 555M с 2GB GDDR5.

Което трябва да е напълно достатъчно за безпроблемното цъкане на всичко налично на пазара към момента на излизането му, на мах и на Full HD. Иначе самото лаптоБче разполага с 17.3” FULL HD \1920×1080\ LED backlit дисплейченценце.

Другият уникален момент е зоната около тъчпада (който между другото е разположен в дясно, а не по средата). Въпросната зона е подобна на това, което можете да видите в Star Wars: The Old Republic клавиатурата на Razer.
Самият тъч пад е LCD панел, който поддържа два режима. Ако си го ползвате като тъч пад… той е просто чувствителен тъч пад. Ако към Razer Blade има включена мишка, обаче на него се появява различна информация според това какво играете (и какво сте си сетнали да се показва). Над пада има зона от два реда по 5 бутона, базирани на концептуалният модел Razer Switchblade. Въпросните са доста яки, защото се променят според това какво циклите и съответно визуализират умения, оръжия и прочие екстри, според играта.

Освен това, лаптопа може да се похвали с всички стандартни екстри, които може да очаквате от една модерна гейм машина.

HDMI, USB 3.0, Gigabit Ethernet, 802.11 b/g/n WiFi, че дори и Bluetooth 3.0 (пълните тех. спецификации в края на поста). Като малък недостатък мога да изтъкна, че освен 1-то USB 3.0 лаптоба има само още 2 USB 2-ки, но това се преживява лесно.
Добра новина е, че Razer Blade се възползва от Optimus технологията на NVIDIA, което ще рече, че освен GT 555M, лаптопа има и вградена видео карта, която рОботи, когато правите някакви не особено графично тежки действия, с цел пестене на 60Wh-та батерия. Когато имате нужда от повече графична мощ, Optimus-а автоматично превключва към GT 555M без да трябва Вие да правите каквото и да е. (МОррррр пауъъъъъъъъъъър!)

С други думи – имаме доста мощен 17 инчов, супер тънък лаптоп с много приятен дизайн и Switchblade UI-то. Което е супер! Ако приемем, че всичко ще работи както трябва дори да не бях фен на Razer, ако си търсех гейминг лаптоп, Razer Blade определено щеше да се нареди в челните места на списъка ми. Обачеееееее… Razer Blade се очаква в САЩ през Q4 2011. Тоест за Европа датата едва ли ще е по-рано от Q1 2012. Освен това, идва и проблема с цената. За САЩ въпросната е $2800… което за ЕU най-вероятно ще се трансферира в нещо от порядъка на 2800 евро, което си е около, акхъм, 5 500 лева. Което звучи доста зловещо…, но реално погледнато (да ме прощават троловете) не е чак толкова много за такъв тип машина. За справка, преди малко си „сглобих“ Alienware-че с горе долу сходни параметри и цената ми беше $2419. Само дето, там размера е доста по-различен 😀 и нямам Switchblade UI. Тоест, ценообразуването ми се струва доста резонно.

Заключението? За сега радва, и то много. Разбира се, тепърва трябва да се види как ще работят нещата на практика, а ако Razer се забавят много с пускането… част от компонентите ще станат морално остарели. 😉 Но да се надяваме, че поради естеството на продукта, този път „Остриетата“ ще спазят сроковете. 😉

И те така. Само времето ще покаже до колко Razer Blade ще бъде успешен продукт и дали Razer ще успеят да се наложат като алтернатива на Alienware-ите. Докато чакаме – razerzone.com/blade

Ето и пълните спецификации на машината:

Processor
• Intel® Core i7-2640M processor
• Dual core – 64Bit
• CPU: 2.8 GHz/ 3.5 GHz (Base/ Turbo)

Chipset
• Intel® Mobile Express Series 6 PCH “Cougar Point” chipset

Memory
• 8GB of 1333 MHz DDR3 memory

Display
• 17.3” (Diagonal), 16:9 ratio, 1920×1080 LED backlit

Graphics and Video
• Integrated Graphics for mobile mode
• Next generation NVIDIA™ discrete GPU (GT 555M) with 2GB dedicated GDDR5
and Optimus Technology
• Built-in HD webcam

Storage
• 320GB 7200rpm SATA

Connections and Expansions
• HDMI connector
• 1 x USB 3.0
• 2 x USB 2.0 (always on power)
• 3.5mm audio microphone/headphone combo jack
• Gigabit Ethernet port

Battery
• Integrated 60Wh battery

Communications
• Wi-Fi wireless networking 802.11 b/g/n compatible
• Bluetooth 3.0

Size and weight
Width: 16.81 inch (42.7 cm)
Depth: 10.90 inches (27.7 cm)
Height: 0.88 inches (2.24 cm)
Weight: ~6.9 pounds (3.16 kg)

 
117 коментара

Публикувано от на 27 август, 2011 в Превю, Хардуеър, Games, Razer

 

Етикети: , , ,

117 отговора на “Razer Blade

  1. lq's avatar

    lq

    27 август, 2011 at 14:24

    ЛАЙНА!

    Харесвам

     
  2. Lwerewolf's avatar

    Lwerewolf

    27 август, 2011 at 14:43

    Набързо коментара ми – за 2.75k$ мога да си взема MBP със по-добър процесор, същата RAM, най-вероятно много по-добър екран (само факта, че е 1920×1200 и matte го слага отпред за мен), по-добро видео, 750GB HDD (128SSD за 100$ повече), по-добра конструкция, по-лек… А ТОВА Е APPLE FFS.
    Тоя, дето обяснявал как можел да бъде по-евтин ако не е бил толкова лек и малък и незнамсиквоси – ЛАПТОПИ (някой да не взема да hate-и) с 6990m, 16g RAM и 2920XM тежат по толкова, по дяволите, а струват бая по-малко (само не ми казвайте, че Clevo, например, са зле). Това, че е тънък – не е като да има top-of-the-line-performance компоненти, че да му трябва ебаси cooling-а. Сега остава да ми кажат, че lcd-то до клавиатурата струва 1k$ или нещо такова. Това, че на iPad-а 1024×768 IPS LCD панела + digitizer(touch) му е ~100$… yeah.
    Та за Razer – вземете престанете с глупостите, че като ми се прииска да ви се накефа на нещо (hydra, deathadder, да речем) веднага изкарвате някаква помия (blade, 130$ mech keyboard без NKRO). Само да не тръгнат да се сравняват по качество с apple или business сериите на някои марки, че ще стане плачевно.
    Както и да е, нямам много време, толкова за момента… Хората са казали предостатъчно по темата вече (не говоря само за тук). Later 😉

    Харесвам

     
  3. Daredevil's avatar

    Daredevil

    27 август, 2011 at 17:11

    Аз за 5 000 лв ще си купя една кола 😀

    Харесвам

     
    • някъв коментатор's avatar

      някъв коментатор

      27 август, 2011 at 17:57

      А аз близо 22,448 ролки тоалетна хартия в пакет по 4 от 0.98лв, които ще стигнат за близо 863 години, та чак за пра-пра-пра….. внуците ми ще има. Вероятно ще ми направят и отстъпка, че пазарувам на едро.

      Харесвам

       
      • shymi's avatar

        shymi

        27 август, 2011 at 22:01

        Е, не ми се вярва чак толкова време да се заседиш тоалетната от кеф, че да използваш всичката тая хартия, защото не си хвърлил доста солидна сума за лаптоп 😀

        Харесвам

         
  4. Konvict's avatar

    Konvict

    27 август, 2011 at 17:46

    Аз от моя опит с лаптопи ( вярно не е с такива за по 5000лв. а за по 1000-1500 лв.), съм на мнение – лаптоп ли е, не ми го хвали. Но иначе ако говорим за някъкви геймърски такива Alienware, според мен, е по-добро решение – дебел е, но не виждам какъв е проблема, тва не е телефон да викаш „скивай новия ми супер тънък ЖИСИЕМ, твоя е тухла…“

    Харесвам

     
  5. z0ne's avatar

    z0ne

    27 август, 2011 at 18:32

    Жалко, че системата като цяло е слаба … куц процесор, тъпо видео, малък хард и т.н. За 1600-1700лв. в момента в Техномаркет може да се намери чудовищен HP.

    Харесвам

     
  6. DoC's avatar

    DoC

    27 август, 2011 at 22:55

    Ей, само някой, който няма пари и съжалява, че не може да си позволи нещо, тръгва да смята за тези пари какво друго може да си вземе…
    Окей, ясно е, че няма да си вземете въпросното нещо, защото не ви стигат парите. Ясно е, че ви е яд на тези, които могат да го направят. Няма нужда да го повтаряте отново и отново 🙂
    Личното ми мнение… неутрално по-скоро. От една страна – такава мощ в толкова малка машина си е постижение, откъдето и да го погледнеш. Вярно, може да се сглоби по-добра настолна машина, ама я си мъкнете монитора и кутията като ходите на LAN-парти. Еми не става, нали? От друга страна приложението му наистина е тясно – LAN-парти, евентуално ако си студент в друг град и това е. Но това според мен се отнася за всеки лаптоп – никога не съм възприемал лаптопите като мобилни (ако ти трябва мобилност, вземи си нетбук – хем по-малко и леко, хем по-дълъг живот на батерията, хем достатъчно мощ за документация/музика/филми/интернет).
    Switchblade интерфейсът си е новост. Не, че и преди не е имало такива клавиатури (сещам се преди мнооого години даже имаше прототип за такава клавиатура). А всичко ново като технология е скъпо. Без значение доколко е полезно. С времето, като стане масово, цената му ще падне. Можело да се сложи и SSD. Ми можеше, да. Ама като е такава цената с HDD, каква мислите ще е с SSD? Само още причини да мрънкате. Отделно никой не смята самия интелектуален труд всичко това да се събере в такова малко пространство – или за вас тоя тип труд не си струва да се заплаща? Копачи и орачи… Бедняшка страна, бедняшки манталитет, ей това е то.

    Харесвам

     
    • някъв коментатор's avatar

      някъв коментатор

      28 август, 2011 at 0:33

      Да, нямам пари и от тази лична гледна точка ми се струва глупаво да дам толкова пари за този боклук. Но да, ако баща ми беше мултимилионер и за него това е като да си купиш хляб от магазина, защо да не се сдобия с един такъв? Тъкмо ще си правят компания с мощното ми лаптопче в шкафа, купено преди 4 месеца на почти три пъти по-евтина цена и на което вървят също повечето игри на пазара за този момент.

      Харесвам

       
    • z0ne's avatar

      z0ne

      28 август, 2011 at 0:43

      И кое му е малкото? Виж Mac Book/Pro и по-точно Air серията. Извинявай, но да ми пробутват „гейминг“ лаптоп с процесор с 2 ядра е жалко. GT555 също си е дърво. Единствено рама дето е 8GB, но файда – 0.

      Харесвам

       
  7. DoC's avatar

    DoC

    28 август, 2011 at 4:07

    Хубаво, че е големият му размер и кофти хардуера, инак всички щяхте да си вземете по един. Ама сега няма да се прецаквате я xD
    Не ми се спори просто – да си промените гледната точка? Никога. А мен не ме засяга толкова много, че да преосмислям моята.

    Харесвам

     
    • някъв коментатор's avatar

      някъв коментатор

      28 август, 2011 at 10:59

      Ти май не схвана иронията. Ако си един клошар и си намериш 5лв. на земята ще си купиш цигари или храна за една седмица?
      Имам познат бизнесмен, който си купи самолет за 500 хиляди, но ако нямаше коли, къщи, апартаменти и стабилна работа според теб щеше ли да даде толкова, само за да си угоди на мераците?
      И пак ще ти го кажа по-просто. За мен това е безсмислено и скъпо. Бих си купил такъв, само ако баща ми е мултимилионер, за който едно такова нещо е като да си купиш хляб от магазина. Просто и да го имам няма да го ползвам, защото си имам мощно и удобно пеце, а лаптопа, на който също вървят повечето игри досега не съм седнал да играя.

      Относно боклука по-горе, кефи ме единствено като дизайн. Нито вътрешностите му, нито марката, нито надутата цена, нито идеята да играя на лаптоп, нито това „pc gaming is not dead“, с което, както казах още в първия ми пост, обиждат pc геймърите. 🙂

      Харесвам

       
  8. shashka's avatar

    shashka

    28 август, 2011 at 9:38

    За 5500лв ще си вземеш лаптоп с далеч по-добра конфигурация, и ще ти останат пари и за един добър десктоп! Е вярно няма да имам тъчпад-а но какво от тва…

    Това колко тънък бил какво значение има? Някой ще играе ли SC2 на колената си седнал на дивана? Ами не! Дори и с лаптоп при гейминг трябва да го сложиш на удобна маса, а при тва положение теглото и дебелината престават да са от значение!

    Харесвам

     
  9. Вики's avatar

    Вики

    28 август, 2011 at 12:17

    Т’ва клипче ми прилича на пародия на реклама, правена от NigaHiga или Jon Lajoie.

    Харесвам

     
  10. Strangera's avatar

    Strangera

    28 август, 2011 at 12:20

    @някъв коментатор – Поредният коментар от човек който не разбира какъв е смисъла на понятието „геймърски лаптоп“. Между другото сравнението с клошара е доста неточно. Те в по-голямата си част ако намерят 5 лева ще си купят медицински спирт и цигари, не храна за една седмица. 😉 Вгледай се по внимателно в масата от тези индивиди следващият път и ще се убедиш в това ми твърдение.

    Цената? Както обясних около 1000 пъти от обявяването на блейда, таргета за този продукт така или иначе не е в БГ където за съжаление тази сума на места е повече от годишният доход на средностатистическия гражданин на банановата ни република. Това, което ме нервира особено много обаче, е че някакви хора продължават да обясняват как те нямали да играят на това, щото си имали мощно PC. Ми браво бе младежи и девойки. Това, че не ви се случва да излизате от вас за повече от 2 дена, и съответно нямате идея какво е да се играе като сте на път е чудесно… ама защо не можете да проумеете, че има хора за които това е необходимост?

    @shashka – още един. Да размера има значение. 😉 Седнал на дивана SCII не съм играл. Ма пък за сметка на това съм играл SCII на гарата, автогарата и в някакво рандом кафе в мола. И да, размера има значение защото това е нещо което носиш със себе си. Точно за това например, когато съм някъде по работа винаги бих предпочел да имам под ръка таблет, а не лаптоб. Ако ми трябва геймърска машина пък, ще предпочета да е лека и удобна за носене, а не 5 килограмова тухла.

    Някак си все си мисля, че ако човек може да си позволи да даде горните 5000+ лева за гейминг лаптоп, той ще оцени плюсовете. Тъжното обаче е, че масата от пишещите тук, дори не могат за миг да спрат да гледат света през своя крив макарон, и да приемат, че съществува и друга гледна точка. Както каза DoC преди няколко коментара, за съжаление: „Бедняшка страна, бедняшки манталитет…“

    Харесвам

     
    • shashka's avatar

      shashka

      28 август, 2011 at 17:33

      Съгласен съм относно теглото че да носиш 5 кила тухла си е наистина наказание. Но какво по-различно ни предлага razer blade? От спецификацията която ти показа : Weight: ~6.9 pounds (3.16 kg) за сравнение Dell XPS seriite са от 3.3 до 3.6кг,, MSI-ските геймърски до 3.5.
      Така че 200-400гр мисля да не ги правим на проблем. (Изгключение правят само alienware, но там са по 2 диска, 2 видеокарти и т.н.)

      И освен това че изглежда супер не виждам на какво отгоре е тая цена… Защото другите производители имат наистина готини лаптопи също! И то с 3D дисплеи, с SSD дискове, с по-яки видеокарти и т.н. а са каде каде по-евтини. Почти на всякъде където чета в интернедите:) blade е оплют от всички много здраво! Не сме само ние тук с пречупените макарони 😛

      Харесвам

       
  11. NeYCHeV's avatar

    NeYCHeV

    28 август, 2011 at 12:54

    @ Strangera – true story 🙂
    Марто да се надяваме ли да се докопаш до бройка за ревю след като излезе на пазара?

    Харесвам

     
    • Strangera's avatar

      Strangera

      28 август, 2011 at 13:19

      Нека дойде, пък ще видим. 🙂

      Харесвам

       
    • Strangera's avatar

      Strangera

      28 август, 2011 at 22:54

      Хах, сега като се вгледах, виждам, че блога ми се е напълнил с тролове.
      – Марто ще се докопаш ли до бройка за ревю?
      – Като излезе ще видим.

      4 дислайка! Хахахах. Браво, браво. 😀

      Харесвам

       
  12. някъв коментатор's avatar

    някъв коментатор

    28 август, 2011 at 14:06

    Не знам на кой манталитета му е бедняшки, но на повечето тук е просташки. Веднага почвате да упреквате и да се присмивате на хората, че нямали пари…хо-хо-хо. Дори имената на коментиращите тук не знаете, но вече сте запознати с финансовите ни възможности. 😀 😀 😀 😀

    Харесвам

     
    • Strangera's avatar

      Strangera

      28 август, 2011 at 22:38

      Какво? Аз не видях някой да се присмива или да упреква някого че не може да даде 5000+ за лаптоп. Видях само едно кардинално заключение за държавата ни, което за съжаление се базира на факти, отричането на който е… малоумно.

      А ако очакваш някой да взима под внимание някакви странични фактори, а не това какво си написал в коментара си… определено си объркал средството за комуникация. Сори, mKrotiFy, blah, ъъъ, asdsa и т.н. Тук финансовото Ви състояние няма никакво значение, защото Вие сте просто „някъв коментатор“ които седи и ми обяснява, как „платформата“ геймърски лаптоп е безсмислена, защото Вие не намирате смисъл в нея. 😉

      Харесвам

       
  13. ROZAY's avatar

    ROZAY

    28 август, 2011 at 21:06

    Вярно си е, че лаптопа не е за Българския пазар където хората вземат по 300 лева заплата и може би заради това има толкова негативизъм към него.Не съм много запознат със частите за мобилните компютри, но според мен можеха да сложат една GeForce GTX580Mobile или поне GTX570M вместо GT555?Каквото и да си говорим ясно е едно – Във България pc гейминга (особено хардкор-а) е доооста скъпо удоволствие.Да поддържаш едно гейминг pc със Българските заплати е със една дума – НЕВЪЗМОЖНО.

    Харесвам

     
  14. Slidewinder's avatar

    slidewinder

    28 август, 2011 at 22:25

    Според мен лаптопа е много хубав, но малцина от България биха си го позволили 😦

    Харесвам

     
  15. Мечтателят's avatar

    Мечтателят

    29 август, 2011 at 2:55

    Значи.. аз не че нещо, ама пак ще го кажа… за мен истинска геймърска машина си остава десктопа…. цена / качество просто няма какво да се коментира, че и охлаждане и надежност.

    А относно Lenovo… ми сори, няма друга толкова надежна техника… Леновото е адски грозно, супер ъгловато, без почти никакви супер мега екстри като як дизайн, мега охлаждане и т.н….. но работи при всякакви условия – просто това си е военна техника – работи винаги 🙂 Малко или много… това си е IBM… да не забравяме, че над половината патенти в IT сферата са техни и само могат да им дишат прахта всички 🙂

    Сони винаги са били прекалено надути барабар с цените им, а след като дори мониторите им вече са зле за какво изобщо говорим. (старото ми G400 цепеше мрака, но вече не бих си взел монитор на Сони). Превърнали са се в Нокия – плащаш за марката много и получаваш това което от всеки друг поизводител би получил за 1/2 от парите.

    Може би само Дел тук таме си заслужават репутацията. В крайна сметка в България всичко опира до сервиз, който половината супер големи фирми леко нямат наличен и те разиграват бая 🙂

    В пъти по-склонен съм да си взема истинска десктоп машина и една клавиатурка от Лебедов на която всички копчета може да си ги променяш както искаш да изглеждат 🙂

    Razor ме кефят, но Alienware едва ли може да бъдат изместени, прекалено голям капитал и опит имат.

    Със здраве хора 🙂

    Харесвам

     

Вашият отговор на Вики Отказ

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.