RSS

Survarium – интервю и впечатления [Gamescom 2013]

04 сеп.

По време на Gamescom, имах удоволствието да си поговоря с Vostok Games – бившите S.T.A.L.K.E.R. дивелъпъри работещи по Survarium. Разцъках играта, и взех интервю от Joe Mullin (Community Manager във Vostok Games).

survarium

За съжаление аудиото в интервюто е отвратително (на Gamescom е МНОГО шумно) така, че се наложи да го обърна в текст… което е жалко, защото видеото беше доста забавно. 🙂 Та интервюто ми е тук, а по-подробните ми впечатление (както и малко геймплей), веднага след него.

Joe and Strangera on Gamescom pic 2

Strangera: Здравей, би ли се представил?
Joe Mullin: Казвам се Joe и работя във Vostok Games. Занимавам се с PR за западните пазари.
S: Vostok правят игра наречена Survarium (тук имаше неловка пауза докато се опитвам правилно да произнеса името), можеш ли на кратко да ми разкажеш за какво става на въпрос в нея?
JM: Играта се развива в не твърде далечното бъдеще, случил се е глобален катаклизъм и самата планета един вид се бори срещу хората. Човечеството е почти унищожено, останали са само малки групи хора разпръснати из света – някой се борят за надмощие, други просто се опитват да преживеят деня.
S: Survarium е Free-2-Play MMO тип игра?
JM: Free-2-Play MMO FPS, като планираме три различни режима. В момента показваме алфа версията на PvP режима. Това е „традиционния“ 10 срещу 10 отборен мод. Планираме още два режима чиято разработка ще започнем в началото на следващата година – co-op „story-driven“ кампания и free play open sandbox режим наблягащ на оцеляването.
S: И за хората който не знаят, всъщност вие сте хората който направиха S.T.A.L.K.E.R.
JM: Да. Ние сме същия екип който работеше по S.T.A.L.K.E.R. 2, после компанията беше затворена… и основахме Vostok.
S: От това което видях до тук, оставам с впечатление, че сте поели доста реалистичен подход за направата на играта…
JM: Реалистична но по отношение на демидж системата. Имаме различен демидж за различните крайници, чупене на ръцете, краката. Също така поведението на оръжията – искахме оръжията да се държат колкото се може по близко до действителността. Откат, различни видове амуниции. От другата страна разбира се имаме не толкова реалистични неща като аномалии, артефакти и т.н. но по отношение на демидж системата определено гоним реалистично представяне.
S: Обикновено когато хората чуят Free-2-Play MMO игра се притесняват от… знаеш.
JM: pay-to-win?
S: Мхм…
JM: Що се отнася до бизнес модела, ние сме много внимателни в никакъв случай да не отиваме в тази посока (pay-to-win). Лично за нас, купуването на оръжие което прави 10 пъти повече демидж (примерно) от колкото безплатната му алтернатива няма абсолютно никакъв смисъл. Така че да, определено няма да правим такива неща. 🙂 Играта ще има платени предмети, но нищо което да навреди на баланса, а по скоро козметични предмети.

S: Ами новите играчи? Да речем че аз се включа в играта след време, нов играч съм и срещу мен изведнъж има играчи с… „всичката екипировка на света“. 🙂
JM: Ако някой играе играта от 6 месеца, а ти си я свалил туко що и точно си започнал да играеш, matchmaking системата ни ще те изправи само срещу хора със сходно на твоето ниво. Така че ако ти си level 3, твоята игра, история и свят ще бъде изпълнен само с играчи който са 2, 3 – 5 ниво, но никога играчи които са много напред в играта защото това просто би счупило изживяването за теб.
S: Кога играчите могат да очакват да се докопат до играта?
JM: В момента върви затворена алфа на PvP режима, основно в рускоговорящите територии и до няколко седмици се надяваме да разширим алфата и в Западна Европа и може би Америка. В началото на следващата година очакваме и официална отворена бета на PvP режима която ще е достъпна за всички желаещи.
S: Също така чух… от други места, че вие сте хората с водката…
JM: Да… абсолютно 😀 На правилното място си. Не аз лично, но хората седящи в другата част на стаята…
Vostok Games Gamescom

S: Еми… това беше всичко от мен. Ако играта Ви е станала интересна, хвърлете едно око на survarium.com а ние… ще пием водка.
Vostok Games Gamescom_strangera

Тъ, играта ще има 3 режима като това което е в алфа в момента (и това което играхме на Gamescom) е отборния „team deathmatch“ режим. При него имаме два отбора по 10 човека играещи на „затворена“ карта. Врътката е, че в даден момент на нивото се случва някакъв катаклизъм, като единствения начин да оцелеете е да събирате специални устройства които се появяват на произволни места из нивото. След като ги намерите, трябва да си ги пренесете до базата, като разбира се трябва и да ги пазите защото в противен случай другия отбор просто ще дойде до базата Ви и ще Ви ги открадне. Нещото добавя интересна динамика към играта и придава едно доста постапокалиптично (S.T.A.L.K.E.R.-ско) усещане.

Освен от опасността да бъдат… застреляни от противниковия отбор, играчите трябва да вземат под внимание и аномалиите които се появяват из нивата. Въпросните са от различно естество, и играчите трябва да имат специфична специализация/екипировка за да могат да минават безопасно през тях. В геймплей видеото ми по долу можете да видите две от тези аномалии съответно около 1:10 и 2:00. За да минете през първата имате нужда от противогаз и кислородна бутилка (анимацията за слагане на противогаз още не е имплементирана в играта, но можете да видите кислорода ми долу в дясно) а за да оцелеете около втората трябва да сте дигнали определени скилове. Тези аномалии между другото са и местата в които може да очаквате да намерите артефакти, които пък Ви дават определени бонуси.

Друг интересен момент е, че картите ще имат променливи атмосферни условия, съответно веднъж на тях може да вали дъжд, друг път действието да се развива по залез и т.н., т.е. дори когато играете на еднакви карти въпросните имат съвсем, съвсем различно усещане според атмосферните условия. В този ред на мисли, ето официалното видео показващо част от локациите и аномалиите в играта:

Eто го и моето геймплей видео, като както ще видите аз хванах дъжд, и картата изглеждаше доста… S.T.A.L.K.E.R.-ско. 🙂 Иначе в началото на официалното видео можете да видите същата локация но по залез. Разбира се уточнявам, че тук става въпрос за алфа геймплей и нещото беше леко лагаво понеже интернета на геймском е отвратителен, а сървърите за сега все пак се намират доста далече от Кьолн.

BTW Joe каза, че специално за феновете на хорър моментите от STALKER, Survarium има и подземни нива напомнящи на прословутата Lab X-18 (който е играл, знае). Разбира се, е важно да уточним, че действието в Survarium ще се развива в различни точки от света, а не само в Чернобил.

Относно скиловете и предметите – играта има доста голямо дърво със скилове като на всеки 5 (мисля че бяха пет) точки в дадена посока имате опция да изберете едно от две умения. Това означава, че колкото и да искате да сте добри във всичко няма да можете да го направите… дори когато говорим само за един път на развитие. Което разбира се ще окаже голямо влияние в co-op режима.

Относно екипировката – играта има 4 фракции като всяка от тях предлага различни типове екипировка. Играча ще може да екипира предмети от всяка една от фракциите, но ако избере да носи нещата само на една, може да очаква въпросната да го харесва повече и т.н.

Относно останалите два режима – co-op-а ще си е MMO-то с историята, куестовете и т.н.
Freeplay е другия интересен режим, който реално погледнато звучи доста като DayZ защото играча ще има само един живот. Интересното тук е обаче, че ще имаме сетинг в който може да очаквате аномалии зад всеки ъгъл и разбира се множество мутанти. Всичко това, плюс реалистичната демидж система… Звучи яко, а и Vostok намекнаха, че имат разни други изненади за които обаче за сега не говорят (все пак мода е доста далеч в бъдещето). Относно превозните средства – Freeplay мода може би ще има такива, но не обещават нищо.

В заключение – Survarium ми вдъхва надежда… но и малко ме притеснява. Не знам за вас, но за мен първия S.T.A.L.K.E.R. е един от най-яките шутъри евър. Въпросния просто имаше нещо което днешните игри нямат. А и беше тъмен, мрачен, труден, непредвидим ако щеше малко недодялан, което беше и част от чара му. От това което видях в Survarium, Vostok определено са успели да пренесат атмосферата но имат още УЖАСНО много работа, преди да успеят да реализират идеите си. Гледайки например само PvP режима който е малка част от играта, пичовете имат да имплементират още тонове неща (например – в момента огромна част от анимациите не са в играта), какво остава за другите режими. Искрено се надявам обаче, времето и ресурсите да им стигнат, защото Survarium е игра която бих играл с удоволствие.

Относно Alfa-та на PvP-то, Vostok са ми обещали при първа възможност да ми пратят ключове за нея така че веднага щом се сдобия с тях ще организирам нещо за да ги раздам през блога. 😉

 
5 коментара

Публикувано от на 4 септември, 2013 в Free-to-Play, Games, Survarium

 

Етикети: , , , , , , , , , , ,

5 отговора на “Survarium – интервю и впечатления [Gamescom 2013]

  1. Excelsion

    4 септември, 2013 at 16:33

    Супер е 🙂

    Харесвам

     
  2. SATANAIL

    4 септември, 2013 at 22:20

    Tova e nai-pensionerskoto intrerview koeto sam chel… -_-

    Харесвам

     
  3. mazhlekov

    13 септември, 2013 at 20:35

    Браво за статията, много се накефих на играта!
    Голям фен съм на С.Т.А.Л.К.Е.Р. и много се зарадвах че сагата с GSC games и продължението на Сталкера придобиха такъв интригуващ обрат!
    Между другото от тук научих за играта.

    Харесвам

     

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

 
%d блогъра харесват това: