RSS

GeForce ShadowPlay – впечатления и тестове!

29 окт.

Както писах в предишния пост, GeForce ShadowPlay Beta-та вече е LIVE.

За пропусналите – GeForce ShadowPlay е програмка част от GeForce Experience пакета на NVIDIA позволяваща Ви да записвате видео от игри които цъкате на PC-то си. Това което прави ShadowPlay различен от всички останали програми за запис (Fraps, Dxtory, OBS и т.н.) е факта, че тази програма се възползва от хардуерен H.264 encoder който е вграден в GeForce GTX 600 и 700 серията картите. Това означава няколко неща:
Изходния файл директно се компресира в H.264 и съответно е доста малък;
Хардовете Ви се тормозят значително по малко, поради горната причина;
Голяма част от нещата се случват на хардуерно ниво, което ще рече, че като цяло системата Ви трябва да се тормози доста по малко от колкото при другите алтернативи.

Минимума за да подкарате GeForce ShadowPlay е desktop версията на GeForce GTX 650. По старите карти логично нямат вграден хардуерен енкодър и съответно няма как да се възползват от тази функция. Мобилните модели на картите също не се поддържат, но нямам представа дали това е защото в тях няма енкодър, или… просто някой е забравил да ги включи. 😀

След като уточнихме основните неща, нека да погледнем функциите на програмата… а след това ще се насочим към тестовете.

ShadowPlay Options

• Режими. GeForce ShadowPlay поддържа 2 метода на записване – ръчен и „сенчест“. 🙂 Ръчния режим е стандартен – натискате alt+F9 и програмата започва да записва геймплей до момента в който не я спрете… или не Ви свърши мястото на храда. Другия режим, е значително по интересен защото при натискане на Alt+F10 програмата автоматично запаметява последните 1 до 10 минути геймплей (от опциите задавате колко назад да записва) т.е. НИКОГА вече няма да пропуснете някой епичен момент. Всеки който е играл Battlefield (или която и да е играя в която става мазало) ще оцени тази опция защото със сигурност Ви се е случвало да направите нещо нечовешки яко и после да Ви е било яд, че няма как да го покажете на приятели. Сега – просто си цъкате, и след като стане нещо яко, си натискате Alt+F10 и клипчето се запаметява на харда Ви. Тук съм длъжен да отбележа, че FRAPS също поддържа такава опция, ама въпросната се отразява толкова неприятно върху производителността на PC-то Ви, че не ми се говори…

Още по добрата новина е, че няма нужда да се чудите кой от двата режима да пуснете защото и двата могат да са активни едновременно.

Ръчния режим обаче, има една малко уловка. Освен ако не сте с Windows 8 или 8.1 няма да можете да записвате файл по голям от 4GB \всъщност при мен спира на около 3.8 GB\. Причината за това (според NVIDIA) е че програмата използва „Windows MFT MP4 muxer“ за да събере аудио и видео стриймовете в един общ MP4 файл. По някаква причина, Win7 не може да експортне работещ MP4 файл по голям от 4GB \добре дошли в 2013-та\… Win 8 няма подобни ограничения. Добрата новина е, че 3.8 GB е около… 18 минути на Full HD и максимално качество, но за това след малко. 😉

• Shadow time – това е опцията от която настройвате колко „назад“ да записва програмата. Минимума е 1 минута, максимума 10.

• Quality – от тук определяте качеството на видеото. Разбира се колкото по хубаво е качеството, толкова по голям е файла. Вариантите са 3 – ниско, средно и високо.

• Audio – от тази опция за сега можете да избирате само дали програмата да записва аудиото от играта или не. За съжаление, към този момент ShadowPlay НЕ може да записва аудио от външни устройства (т.е. не може едновременно да записвате аудио от игра и микрофона Ви). Също така, програмата аутпутва стерео звук, а не многоканално аудио. Между другото, някой хора с втора аудио карта се оплакват от невъзможност да записват звук и т.н., но предполагам е въпрос на време тези неща да се оправят. Аз съм с Razer Megalodon който реално е отделна аудио карта и нямам проблеми. Единствено, при Mafia II имам странен бъг – като пусна играта докато ShadowPlay е включен нямам никакъв звук. Ако пусна играта, аут-табна и чак след това пусна ShadowPlay-а нямам проблеми. При други заглавия за сега не съм забелязал подобен проблем, но и тепърва ще разцъква още игри с програмата.

При мен, по подразбиране ShadowPlay записва на 1080p @60FPS, като нямам опция да го променям, за това предполагам, че нещото е закачено към резолюцията Ви. Ако някой е с по странна резолюция, ще се радвам да споделите как се държи нещото при вас.

Тестове.

Всичко изброено по горе е много хубаво. Големия въпрос обаче е – как се държи програмата в действителност. За да проверя как стоят нещата на практика, реших да пусна няколко тесчета… 🙂 Разбира се, ми се стори най-разумно срещу ShadowPlay-а да застане най-популярната алтернатива за записване на геймплей – FRAPS \Разполагам с версия 3.5.99\.

Машината на която тествам е личното ми PC със тези параметри:
• Win 7, 64bit
• GPU: GeForce GTX 650 Ti BOOST \стоковата карта на NVIDIA\
• CPU: AMD Phenom II X6 1090T
• RAM: 8 GB (Kingston HyperX DDR3)
• Играя на 1920×1080 на 120Hz
• Хардовете на който записвам видеото са два 1TB-ви WD Caviar Green закачени в RAID 0 (Stripe). Според CrystalDiskMark въпросните в момента изкарват 128.3 MB/s | 133.6 MB/s (Read/Write)
• Аудио – Razer Megalodon 7.1

Сега… игрите:
• Mafia II – първото нещо с което реших да тествам е бенчмарка на Mafia II, при следните настройки:
1920×1080, 120Hz, FullScreen
VSync on \забравил съм да го спра\
Antialiasing – off
Anisotropic Filtering – 16x
Shadow Quality – High
Ambient Occlusion – On
Geometry Detail – High
APEX PhysX – Medium

Първо пуснах теста веднъж, без никакви записващи програми. След това пуснах теста отново докато го записвах с Fraps \който беше нагласен на 30 Fps\. След това пуснах теста 3-ти път, при активиран ShadowPlay като в края на теста просто натиснах Alt+F10 и програмата ми експортна видеото с бенчмарка. За финал пуснах теста още веднъж, като този път директно записвах с ръчния режим на ShadowPlay-а. Резултатите от бенчмарка са следните:

Средно: Режим Размер на файла: Дължина на видеото
35.5 fps Без запис
29.4 fps Fraps (30) 3.88 GB 0:02:08
34.9 fps ShadowPlay 562 MB 0:02:31
35.2 fps ShadowPlay Manual Mod 530 MB 0:02:07

ShadowPlay файла е малко по голям от ShadowPlay ръчния файл, по простата причина че програмата експортва всичко което е записала през последните X минути и съответно видеото съдържа разходка из менютата и е малко по дълго, докато при ръчния режим записах директно бенчмарка. Видеото от ръчния режим е идентично с това от Fraps.

Относно качеството – Заради компресията, ShadowPlay файла е по блед от FRAPS-кия. При Fraps цветовете са по наситени и т.н. Ето два скрийншота в които спокойно можете да видите разликата:
Mafia-2-ShadowPlay-vs-Fraps-01
Mafia-2-ShadowPlay-vs-Fraps-02

Между ShadowPlay и ShadowPlay Manual режима няма никаква разлика в качеството.

• Hard Reset – продължих тестовете с вградения бенчмарк на играта Hard Reset при следните настройки:
Full Screen, 1920×1080, 120Hz
Tripple Buffering
спрян VSync
Anti-Aliasing – FXAA
Textures – Ultra
Anisotropic Filtering – 16x
Shadows – High
Post Processing – high
Particles – Ultra
Physics – Ultra
Debris – Ultra

Резултатите са следните:

Min FPS Max Fps Average Режим Размер: Дължина:
26.4 122.1 59.9 Без запис
23 89.6 37.6 Fraps (30) 1.85 GB 0:00:49
21.3 85.5 46 Fraps (60) 2.80 GB 0:00:49
25.7 119.5 57.5 ShadowPlay 419 MB 0:01:39
25.5 115 54.2 ShadowPlay Manual 304 MB 0:00:51

Както виждате, тук се усетих, че може би е разумно да пусна FRAPS да записва и в режим 60 FPS понеже това малко или много се отразява на резултатите, а и все пак ShadowPlay-а си записва на 60.

• Batman: Arkham City – следващата игра с вграден бенчмарк която ми се стори подходящо да ползвам, е добрия стар Arkham City. Тук директно използвах препоръчаните от GeForce Experience настройки (за предишните игри нямаше):
Batman Arkham City

Резултатите от тестовете са:

Min FPS Max Fps Average Режим Размер: Дължина:
28 78 54 Без запис
22 41 30 Fraps (30) 2.68 GB 0:01:22
23 52 40 Fraps (60) 3.56 GB 0:01:19
28 78 53 ShadowPlay 458 MB 0:01:27

Тъй като извода до който стигнах е, че няма съществена разлика между това дали използвам Shadow режима, или директно записвам с ръчния режим на ShadowPlay режих да не пускам теста по два пъти за едно и също нещо. 😉

• Tomb Raider – последния бенчмарк който реших да пусна (преди да продължа към тестовете с реален геймплей) беше този в Tomb Raider. Настройките отново са предложени от Nvidia:
Tomb Raider

Резултатите:

Min FPS Max Fps Average Режим Размер: Дължина:
41.5 62.1 50.7 Без запис
38.8 52.5 46.4 Fraps (60) 3.56 GB 0:01:17
37.7 56.3 46.4 ShadowPlay 297 MB 0:01:13

И понеже резултатите ми се сториха съмнителни, реших да тествам и с малко реален геймплей. За целта, се пуснах на определено място в играта и се опитах да направя едно и също нещо… 3 пъти, докато мерих FPS-а с вградената в FRAPS бенчмарк опция. Резултата:

 Min  Max  Avg Режим Размер: Дължина:
35 49 40.483 Без запис
33 46 38.408 Fraps 1.80 GB 0:00:33
33 47 38.04 ShadowPlay 165 MB 0:00:33

Което само потвърди подозренията ми… има нещо сбъркано с оптимизацията на Tomb Raider и NVIDIA картите. 😀 Плюса от този тест е, че изплющях въпросните 30 секундни клипчета директно в YouTube \без никаква обработка\ така че можете сами да прецените какво е качеството… след като видеото бъде смачкано от YouTube.
– FRAPS:

– ShadowPlay:

• Battlefield 3 – след всичките бенчмаркове, реших че е разумно да тествам и с повечко реален геймплей. За целта си пуснах сингъла на BF3 в мисията Comrades. Както съм писал и преди, въпросното ниво е много подходящо за подобни експерименти понеже в голяма част… се играе само. В началото на нивото се возите на кола (тоест играча не прави нищо). След това, се старая да правя горе долу едно и също нещо, а теста ми приключва в подземния паркинг, малко след като лошите стрелят по мен с ракета… Засичам FPS-а с бенчмарка на Fraps. Настройките на видеото са препоръчани от NVIDIA:
BF3

Резултатите от 3-те ръна:

 Min  Max  Avg Режим Размер: Дължина:
31 100 53.957 Без запис
15 53 42.745 Fraps (60) 11.4 GB 0:04:51
27 90 50.657 ShadowPlay 1.17 GB 0:04:38

Принципно тук ще ембедна видео на 2-та ръна, но както се досещате, YouTube не е много щастлив от факта, че се опитвам да кача 11 GB-тово видео. Ето това от ShadowPlay-а (което се качи доста бързо), а утре ще добавя и FRAPS-а:

*UPDATE: Ето и FRAPS ръна:

Това което е важно да отбележа е, че въпреки че средните стойности са сравнително близки, при запис с FRAPS, играта насича и има дропове, докато при ShadowPlay няма никакви проблеми и играта си върви супер гладко.

• Dota 2 – за финален тест, реших да пусна така любимата ми Dota 2, като си измислих доста безумен тест…
Пускам се срещу ботове със Скелета… 😀 Пускам скелета да върви направо до централната кула… и го оставям да умре от нея. Меря FPS с FRAPS бенчмарка, и повтарям упражнението 3 пъти – веднъж без да записвам видео, веднъж докато записвам с FRAPS и веднъж докато записвам с ShadowPlay. Ето резултатите:

 Min  Max  Avg Режим Размер: Дължина:
61 108 86.801 Без запис
43 54 49.059 Fraps (60) 3.78 GB 0:00:56
71 107 85.446 ShadowPlay 200 MB 0:00:57

Ето и видео с героичната ми смърт, за да сравнявате качество:
– Fraps:

– ShadowPlay:

И понеже дотата ми се стори доста подходяща за това, Side-by-Side сравнение на качеството:

Eто и картинка:
ShadowPlay vs Fraps - Side-by-side comparison

Разбира се, всичко тествано е записано на видео което мога да предоставя в некомпресиран вариант… ако някой изявява желание.

Заключение:
Преди да обобщя резултатите, едно важно уточнение – за сега, ShadowPlay не може да записва от игри които са пуснати в прозорец a.k.a. fullscreen или нищо. Другия недостатък е споменатата по горе невъзможност за запис на аудио от външни устройства (микрофон).

Като изключим тези неща обаче, GeForce ShadowPlay е… ВСИЧКО ЗА КОЕТО СЪМ СИ МЕЧТАЛ.
1. Опцията да запаметите последните 10 минути геймплей е безценна, защото така сте сигурни, че никога няма да пропуснете да запишете някой епичен момент;
2. Файловете са престъпно малки. Онзи ден изпитах истински ужас когато видях, че около 2 часа геймплей от бетата на BF4 се помещават на 250 GB от харда ми. 250 ГИГАБАЙТА! (благодаря ти FRAPS). С програмата на NVIDIA положението е съвсем различно, което е нечовешки голям плюс.
3. КОМПЮТЪРА ВИ НЕ СЕ СМАЗВА ДОКАТО ЗАПИСВАТЕ. Както и да го погледнем, като изключим разни аномалии като Tomb Raider, ползването на ShadowPlay означава, че ще загубите един два кадъра, което е нищо. От другата страна е FRAPS който спокойно може да довете до 50% спад на кадрите при дадени игри.

В крайна сметка – това което виждам от GeForce ShadowPlay до момента ме радва особено много… и определено може да очаквате повече геймплей от мен в близкото бъдеще. 🙂
Отделно от всички тези неща, NVIDIA работят и по някаква опция за директно стриймване към Twitch, използвайки ShadowPlay, така че подозирам, че стриймърите ще се много радостни когато това стане факт.

И така. Това са кратките ми впечатления от GeForce ShadowPlay. Чакам и вие да споделите вашите. 😉

 
31 коментара

Публикувано от на 29 октомври, 2013 в Ревю, Хардуеър, Games, NVIDIA

 

Етикети: , , , , , , , ,

31 отговора на “GeForce ShadowPlay – впечатления и тестове!

  1. Strangera

    16 ноември, 2013 at 20:15

    NVIDIA® GeForce Experience™ 1.7.1 Release Highlights:
    • Removes CPU restrictions for ShadowPlay™
    • ShadowPlay™ videos can now be saved with in paths containing non-Latin characters
    • Fixes an error that causes the app to report 0GB of available memory
    • Improved connectivity for NVIDIA GameStream

    Харесвам

     

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

 
%d блогъра харесват това: